ذهن صهیونیست ها همچنان درگیر سفر پوتین به تهران

ذهن صهیونیست ها همچنان درگیر سفر پوتین به تهران
دوشنبه 9 آذر 1394 - 19:51

العالم - درحالی که بیش از یک هفته از سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب اسلامی می گذرد، ذهن برخی محافل و رسانه های صهیونیستی همچنان درگیر این سفر و اهمیت آن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس جمهوری روسیه دوم آذرماه در صدر هیأت بلندپایه این کشور برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز و دیدار با رهبرانقلاب و رئیس جمهوری،  وارد تهران شد.

این سفرو دیدار پوتین با رهبر انقلاب اسلامی در کانون توجه رسانه های صهیونیستی قرار گرفت و صهیونیستها همچنان از تحولات حاصل از این دیدار در سطح منطقه ابراز نگرانی می کنند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی اسرائیل در تازه ترین گزارش خود دراین زمینه ادعا کرد: ایران در پی توافق هسته ای به سوی شرق روی کرده و ترجیح می دهد با مسکو همپیمان باشد تا با واشنگتن.

این شبکه با اشاره به حضور پوتین در کنار سایر سران کشورهای عضو سازمان صادرکنندگان گاز در تهران ، افزود: این نشست فرصت مناسبی برای گفتگوی مقام های روسیه و ایران در خصوص مسائل مختلف از جمله سرنوشت بشار اسد بود. ایران و روسیه در خصوص سرنوشت اسد اختلاف نظر دارند به گونه ای پوتین ترجیح می دهد گزینه دیگری بجای اسد از طائفه علوی انتخاب شود در حالی ایران خواستار حضور بشار اسد در راس هرم نظام سوریه است.این اختلاف نظر تاثیر منفی در علمکرد دو کشور در سوریه ندارد.

گزارشگر اسرائیلی با طرح این موضوع که روسیه به حملات هوایی خود از دریا و خشکی به مواضع گروههای تروریستی و داعش ادامه می دهد، مدعی شد که سپاه پاسدران انقلاب ایران در زمین با داعش و دیگر گروههای تروریستی وابسته به القاعده در نبرد است.

درگزارش شبکه صهیونیستی آمده است که توافق ایران و روسیه برای خرید سامانه اس 300 به مرحله اجرایی رسید و سفیر ایران در مسکو از تحرکات روسیه در انجام مراحل مقدماتی انتقال این سامانه به ایران سخن گفت.این سامانه موشکی، قدرت دفاعی ایران در حمایت از سازه های هسته ای را تحکیم می کند. پوتین همچنین تحریم فروش سیستمهای غنی سازی اورانیوم به ایران را لغو کرد.این اقدام خارج از چارچوب توافق هسته ای نیست اما آمریکا و دیگر متحدانش را به چالش می کشد.

گزارشگرصهیونیست افزود: دیدار پوتین با رهبر انقلاب اسلامی ایران آیت الله خامنه ای در چارچوب ایجاد هماهنگی در تحرکات دو کشور برای کامل کردن مسیر در راستای تحقق اهداف دو کشور طولانی بود. رهبر انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهوری روسیه بر اهداف آمریکا برای استیلا یافتن بر سوریه و سپس منطقه تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها