کارشناس صهیونیست:

اردوغان به شدت از پوتین می ترسد!

اردوغان به شدت از پوتین می ترسد!
دوشنبه 9 آذر 1394 - 21:49

العالم - یک کارشناس رژیم صهیونیستی از حمله ترکیه به هواپیمای روسی به عنوان اشتباه بزرگ ترکها یاد کرد و گفت که پس از این رویداد اردوغان به شدت از پوتین می ترسد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ایهود تولیدانو" رئیس برنامه مطالعات ترکیه وعثمانی در دانشگاه تل آویو درگفتگو با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، ترکیه را کپسول اکسیژن داعش توصیف کرد و از اقدام رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سوق دادن کشورش به ورطه رویارویی با مسکوابراز تأسف کرد.

تولیدانو افزود: ترکها با هدف قراردادن جنگنده روسیه درحریم هوایی سوریه که ممکن است به واکنش شدید روسیه منجر شود، خطای بزرگی مرتکب شدند و از اعماق وجودشان احساس ندامت و پشیمانی می کنند. اقدام آنکارا قدرت نمایی نبود و آنها از واکنش روسیه در قبال این حمله به شدت وحشت زده شده اند.

رئیس برنامه مطالعات ترکیه و عثمانی در دانشگاه تل آویو با بیان اینکه " اردوغان به شدت از پوتین می ترسد" ، گفت: آنها در قبال حمله اسرئیل به کشتی مرمره ترکیه در آبهای مدیترانه که در راه غزه بود، از ما درخواست عذر خواهی کردند اما به درخواست آنها عمل نکردیم.

وی گفت: ترکها از اینکه بخاطر اقدامشان از روسیه عذر خواهی کنند ابا ندارند، قدرت نظامی روسیه با توان رزمی ترکیه قابل قیاس نیست و ترکها تا حد مرگ از روسیه وحشت دارند.

این کارشناس صهیونیست با بیان اینکه در این میان آمریکا بین دو طرف درمانده شده است، افزود : آمریکا از سویی خواستار حضور کردها در سوریه برای نبرد با داعش است، زیرا در عرصه سوریه تنها کردها از عهده جنگ با داعش برآمده اند. از سوی دیگر  سرنگونی نظام بشار اسد را آرزو می کند.

تولیدانو با بیان اینکه ترکیه اردوغان مانند کپسول اکسیژن داعش است گفت: ترکها ادعا می کنند توانایی همزیستی و سازگاری با داعش را دارند. آنها حامی داعش هستند؛ اما این حمایت را انکار می کنند.

پربیننده ترین خبرها