شکست تروریست‌ها در نبرد تونلها در غوطه شرقی + فیلم

سه شنبه 10 آذر 1394 - 14:41

ارتش سوریه، ضمن پیشروی در اطراف فرودگاه ذخیرۀ غوطۀ شرقی در حومه دمشق، تونل های تروریست ها در منطقه حی جوبر را شناسایی و یکی از آن ها را منفجر کرد.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از ریف دمشق گزارش داد، ارتش سوریه با افزایش حملات توپخانه ای به پایگاه های عناصر مسلح تروریست در منطقه جوبر نزدیک دمشق، چندین تونل در این منطقه شناسایی کرد که گروه های مسلح از آن ها برای انتقال سلاح و نفر استفاده می کردند. این عملیات به کشته شدن 18 تن از عناصر تروریست منجر شد.

ارتش سوریه در این عملیات، یکی از تونل های کشف شده را که عناصر گروهک تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" از آن برای نقل و انتقال استفاده می کردند منفجر کرد.

این تونل که 350 متر طول داشت، در عمق 17 متری زمین کنده شده و چندین شاخه داشت. در این تونل، علاوه بر امکانات تهویه، روشنایی نیز کار گذاشته شده بود. این تونل، به یکی از پایگاه های وابسته به عناصر مسلح تروریست منتهی می شد.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه در این خصوص به شبکه العالم گفت: پس از جستجوی جوبر، متوجه وجود این تونل شده و آن را منفجر کردیم، زیرا تروریست ها از آن برای انتقال سلاح و مواد غذایی و پول استفاده می کردند.

از سوی دیگر، نیروی زمینی ارتش سوریه، در جریان بازرسی منطقۀ مجاورِ اتوبان حرستا، تونلی کشف کردند که از شرق اتوبان تا کشتزارهای دوما کشیده شده و چندین ساختمان را به خندق ها و ساختمان های مختلف در دوما متصل می کند.

خبرنگار شبکه العالم تاکید کرد که گروه های مسلح، برای نقل و انتقال سلاح و مهمات نظامی جهت حمله به ارتش سوریه، تونل هایی زیرزمینی در غوطۀ شرقی و غوطۀ غربیِ دمشق حفر کرده بودند، اما هوشیاری ارتش سوریه، به کشف چندین تونل و منفجر کردن آن ها منجر شد.

26

پربیننده ترین خبرها