نماینده عراقی:

"ترکیه ‌جلوی رسیدنِ بالگردهای روسی را گرفته است"

پنج‌شنبه 12 آذر 1394 - 22:25

عضو فراکسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق فاش کرد که ترکیه برای جلوگیری از سرکوب داعش، جلوی رسیدنِ بالگردهای خریداری شده توسط عراق از روسیه را گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمار طعمه" عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، روز پنج شنبه گفت: هشت فروند بالگردی که عراق از روسیه خریده است، هنوز به عراق نرسیده اند، زیرا مسیرِ عبور آن ها از ترکیه است.

وی افزود: ترکیه بهانه کرده است که قرارداد فروش این بالگردها در زمان دولتِ سابق عراق، با روسیه امضا شده است.

به نوشتۀ وبگاه روسی "اسپاتنیک" عمار طعمه خاطر نشان کرد: هیئت عراقی که ماه گذشته به مسکو رفته بود، گزارشی از موانعِ دریافت سلاح های روسیِ خریداری شده، به دولت عراق ارائه کرد.

وی تاکید کرد که فراکسیون امنیت و دفاع به وزارت دفاع و وزارت امورخارجه این کشور پیشنهاد کرد که مسیرِ دریافتِ بالگردها را تغییر دهد و آن ها را به جای مسیر ترکیه، از مسیر ایران تحویل بگیرد، زیرا ترکیه، به عمد و برای کارشکنی در روند سرکوب تروریسمِ داعشی توسط دولت عراق، "بهانه هایی واهی و کاملا غیرمنطقی در این مجال مطرح کرده است".

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق، در سفر خود به روسیه در 21 ماه می گذشته، قراردادی تسلیحاتی امضا کرد که به موجب آن، روسیه، نیروهای عراقی را به بالگردهای "می 28" و "می 29" و سلاح های "پی.کی.سی" و "تیربار" و همچنین سلاح های نیمه سنگین، خمپاره، مقادیر زیادی مهمات، قناسه و دوربین های دید در شب مسلح کند.
منابع رسمی عراقی، ارزش این قرارداد را حدود 4.5 میلیارد دلار برآورد کردند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها