دلیل قدردانی بحرین از هند

دلیل قدردانی بحرین از هند
پنج‌شنبه 12 آذر 1394 - 22:42

وزیر کشور بحرین با هند توافقنامه امنیتی امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "منامه پست"، راشد عبدالله آل خلیفه که برای امضای این توافقنامه امنیتی به دهلی نو سفر کرده است، پس از امضای این توافقنامه، "از نقش اقلیت هندی در بحرین و سهمِ آن ها در تشکیل نیروی پلیس بحرین" تجلیل و قدردانی کرد.

وزارت کشور بحرین در پستی بر روی صفحۀ تویترِ وزارتخانه، سفرِ راشد عبدالله آل خلیفه به دهلی نو را "مأموریتی در جهت مبارزه با تروریسم" خواند و دستور کار آن را بررسی راه های گسترش همکاری در زمینه آموزش و هماهنگی مشترک میان دو کشور اعلام کرد.

به نوشتۀ منامه پست، وزارت کشور بحرین تأکید کرد که راشد عبدالله آل خلیفه به "راجنات سینگ" وزیر امنیت داخلی هند، تاسیسِ "مرکز پلیس آسیایی" را پیشنهاد داد تا مرکزی در جهت مبادلۀ اطلاعات امنیتی مشابه "یوروپُل" در اتحادیه اروپا باشد.

دولت بحرین، اخیراً فعالیت های گسترده ای را در مجال همکاری های امنیتی و اطلاعاتی با دیگر کشورها در دستور کار قرار داده است. در همین راستا، توافقنامه ها و پروتکل های همکاری امنیتی با کشورهای مختلفی نظیر اردن، مغرب و پاکستان امضا کرد و این علاوه بر همکاری مستقیم با اشغالگران سعودی است که آن ها را از سال 2011 و در چارچوب نیروهای موسوم به "سپر جزیره" برای سرکوب تظاهرات مردمی، به بحرین آورده است.

دولت بحرین، احزاب مخالف و فعالان سیاسی که خواهان آزادی و دموکراسی و حق تعیین سرنوشت هستند، تروریست می شمارد و آن ها را مشمول برخورد بر اساس قانون مبارزه با تروریسم می داند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها