پیشنهاد کری برای مشارکت نیروی سوری یا عربی ضد داعش

پیشنهاد کری برای مشارکت نیروی سوری یا عربی ضد داعش
پنج‌شنبه 12 آذر 1394 - 22:55

وزیر خارجه آمریکا، شریک ساختنِ یک نیروی زمینی سوری یا عربی، در عملیات ضدِ گروه تروریستی داعش در سوریه را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کری" در سخنرانی خود در سازمان امنیت و همکاری در اروپا که در بلگراد برگزار شد، بر ضرورت تشکیل نیروی زمینی برای شکست دادن داعش تاکید و با اشاره به حملات هوایی ائتلاف ضد داعش خاطر نشان کرد: پیروزی در این جنگ از طریق حملات هوایی، ممکن نیست.

خبرگزاری فرانسه خبر داد که وزیر خارجه آمریکا، تشکیل نیروی زمینیِ سوری یا عربی با هدف رویاروییِ زمینی با داعش را خواستار شد.

واشنگتن، پیش از این در ماه نوامبر، خبر داده بود که به زودی، 50 تن از نیروهای ویژۀ آمریکا، به سوریه خواهند رفت تا به پشتیبانی مشورتی از ائتلاف موسوم به "مخالفان مسلح سوری" یا آن چه آن را "نیروهای سوریۀ دموکرات" می خوانند، بپردازند تا این ائتلاف، به مبارزه با داعش بپردازد.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و برخی کشورهای منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها