700 زن تونسی به تروریست‌ها در سوریه ملحق شده‌اند

700 زن تونسی به تروریست‌ها در سوریه ملحق شده‌اند
شنبه 14 آذر 1394 - 13:43

وزیر امور زنان در تونس از پیوستن 700 زن تونسی به جمع گروه های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " سمیره مرعی " در بیانیه ای اعلام کرد: " با گسترش پدیده تروریسم و جذب زنان و کودکان به گروه های تروریستی ، امروزه شاهد حضور 700 زن تونسی درجمع گروه های تروریستی در سوریه هستیم.

مرعی درباره تاریخ و نحوه خارج شدن این زنان از تونس توضیحی ارائه نکرد.

وی برلزوم جلوگیری از گسترش دامنه ملحق شدن مردم تونس به تروریست ها تاکید کرد و گفت زندان های این کشور، مملو از زنانی است که به موجب قانون مبارزه با تروریسم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار دارند.

این وزیر تونسی به تعداد زنان بازداشت شده درارتباط با اتهامات تروریستی اشاره نکرد.

وزیر امور زنان تونس تصریح کرد " الحبيب الصيد" نخست وزیر تونس از اعضای دولت خود خواسته است تا هر یک به اقتضای فعالیت وزارت خانه خود، طرحی را برای مقابله با تروریسم ارائه دهند.

وی اظهار داشت: طرحی که وزارت امور زنان ارائه کرده است ، شامل یک سری اقدامات اجتماعی در ارتباط با تامین زنان از نظر اقتصادی در مناطق روستایی است.
این اولین بار است که یک مسؤول دولتی تونسی ، آمارهایی را درباره تعداد زنان ملحق شده به جمع گروه های تروریستی در خارج ارائه می کند.

"لطفی بن جدو" وزیر کشور سابق تونس ، 19 سپتامبر سال 2013 گفته بود دخترانی از تونس به سوریه رفته و به گروه های تروریستی ملحق شده اند.

بر اساس گزارشی که کارشناسان سازمان ملل متحد ، ژوئیه گذشته پس از سفر به تونس منتشر کردند، بیش از 5500 تونسی که اکثر آنان در فاصله سنی بین 18 تا 35 سال قرار دارند، در کنار گروه های تروریستی به ویژه در عراق، سوریه و لیبی می جنگند.

براساس این گزارش، بیشترین تعداد تروریست های خارجی که به جمع گروه های تروریستی در مناطق درگیری در خارج مانند عراق و سوریه می پیوندند، از کشور تونس هستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها