چرا آلمان نمی تواند پایگاه‌های داعش را بمباران کند؟

چرا آلمان نمی تواند پایگاه‌های داعش را بمباران کند؟
شنبه 14 آذر 1394 - 14:56

نمایندگان پارلمان آلمان، با گسترش نقش آلمان در ائتلاف آمریکا موافقت کردند، اما آلمان همچنان قادر به انجام حمله مستقیم به مواضع داعش نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که لایحۀ گسترش نقش آلمان در ائتلاف آمریکا، با 445 رأی موافق و 146 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع، به تصویب رسید، اما نقش آلمان در این ائتلاف، همچنان محدود خواهد بود.

به نوشتۀ وبگاه شبکه سی.ان.ان؛ قانون اساسیِ آلمان پس از جنگِ جهانی دوم، رهبرانِ آلمان را از مشارکت در هرگونه جنگ در اراضی بیگانه باز می دارد. به همین سبب آلمان، قادر به حمله هوایی به پایگاه های داعش در سوریه و عراق نخواهد بود. با این حال می تواند پشتیبانی خود را از ائتلاف به شیوه هایی دیگر افزایش دهد و به عنوان مثال می تواند پهپادهای پیشرفته به سوریه و عراق بفرستد تا در جمع آوری اطلاعات و کمک در شناسایی پایگاه های داعش کمک کنند.

رأی گیری در پارلمان آلمان به منظور گسترش مشارکت در ائتلاف ضد داعش، پس از آن صورت گرفت که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه بعد از حملات پاریس، از کشورهای هم پیمان خواست که در جنگ با داعش بیشتر همکاری کنند.

دولت آلمان در واکنش به این درخواستِ رئیس جمهور فرانسه، از پارلمان آلمان خواست که با اعزام 1200 نیروی ارتش به همراه 6 هواپیمای شناسایی از نوع "تورنیدو" و همچنین یک هواپیمای سوخت رسان به منظور پشتیبانی از ائتلاف ضد داعش، بدون مشارکت در بمباران پایگاه های داعش، موافقت کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها