موشک جدید روسی، قاتل ماهواره‌‌های آمریکاست +عکس

موشک جدید روسی، قاتل ماهواره‌‌های آمریکاست +عکس
شنبه 14 آذر 1394 - 18:55

منابع آمریکایی تأکید کردند که روسیه حدود دو هفته قبل سامانه پدافند موشکی جدید و ضد ماهواره خود را آزمایش کرده است که خطری جدی برای واشنگتن به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی سایت های آمریکایی به نقل از منابعی در وزارت دفاع این کشور اعلام کرده‌اند که روسیه چندی پیش قبل سامانه موشکی جدید خود را که توان هدف قرار دادن ماهواره‌ها را دارد، آزمایش کرده و این خطری واقعی برای آمریکاست.
به نوشته این منابع آمریکایی، مسكو در روز 18 نوامبر این سامانه را كه قادر به سرنگونی‌ ماهواره‌های «حیاتی» آمریكا خواهد بود، آزمایش کرده و بدین ترتیب تقابل این دو كشور به فضا کشیده خواهد شد.
سایت شبکه روسیا الیوم نوشت: منابع وزارت دفاع آمریكا كه نامشان فاش نشده، اعلام كرده‌اند که روسیه یا چین می توانند ماهواره‌های مهم عملیات نظامی و تاسیسات کشوری  آمریكا كه دارای اهمیت حیاتی برای واشنگتن هستند را از کار بیندازند. گفته می‌شود قرار است سامانه ضد موشکی و ضد ماهواره ای А-235 (نودال) جانشین سامانه فعلی А-135  موسوم به آمور شود که برای دفاع ضد موشکی از شهر مسکو در نظر گرفته شده است.
ژنرال جان هایتن، رئیس فرماندهی فضایی امریکا در ماه نوامبر اعلام کرد روسیه و چین تسلیحاتی را مستفر می کنند که می توانند ماهواره های آمریکایی دارای اهمیت حیاتی را تهدید کنند.
20 روز قبل از آزمایش روسیه هم دولت چین سامانه موشكی ضد ماهواره موسوم به  Dong Neng-3 را آزمایش كرده بود.
ژنرال هایتن اعلام كرده كه آمریكا دوست دارد تقابل‌ها به فضا كشیده شود، اما واشنگتن برای دفاع از خود باید آماده باشد.
سناتور مایك پومپئو از حزب جمهوریخواه هم از آزمایش اخیر روسیه ابراز نگرانی كرده است. او می‌گوید: در حالی كه رئیس جمهور آمریكا از بودجه دفاعی كشور كم كرده است روسیه در حالی گسترش فناوری‌های نظامی خود است كه می‌تواند به تقابل در فضا كشیده شود.
به نوشته روزنامه "روسیسکا گازتا"، ژنرال آندره چیبورین از فرماندهان نیروی هوافضای روسیه چند روز پیش، تاکید کرد که سامانه ضد موشکی پدافند مسکو، به طور مستقیم با سامانه های هشدار حملات موشکی و مراقبت فضایی در تماس است و هماهنگ با آن عمل می کند.

سامانه موشکی ای-235

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها