واکنش بی‌سابقه نیویورک‌تایمز به فروش سلاح در آمریکا

واکنش بی‌سابقه نیویورک‌تایمز به فروش سلاح در آمریکا
شنبه 14 آذر 1394 - 19:07

به دنبال گسترش استفاده از سلاح‌های مرگبار در آمریکا، روزنامه مشهور آمریکایی در سرمقاله امروز خود خواهان ممنوعیت خرید و فروش و حمل سلاح‌های گرم در این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در پی حادثه تیراندازی مرگبار شهر سن برناردینوی ایالت کالیفرنیا، روزنامه نیویورک تایمز برای نخستین بار از سال 1920 در صفحه نخست خود، کنترل قاطعانه خرید و فروش سلاح گرم در آمریکا را خواستار شد.

این مقاله که با عنوان "پایان دادن به گسترش سلاح های گرم در آمریکا" منتشر شده، نمایندگان و مقامات آمریکایی مسئول در این زمینه را به باد انتقاد گرفته و خواهان ممنوعیت دست یابی شهروندان عادی به انواع سلاح شده است.

در این مقاله آمده است: این ننگ اخلاقی و ملی است که به صورت قانونی به شهروندان اجازه خرید و فروش سلاح گرم داده شود؛ امری که به کشتار وحشیانه شهروندان با این سلاح ها منجر می شود.

حادثه مرگبار چهارشنبه گذشته که طی آن افراد مسلح ناشناس به ورزشگاهی در شهر سن برناردینوی کالیفرنیا حمله کردند،  14 گشته و 21 زخمی برجا گذاشت.

زوج آمریکایی عامل کشتار سن برناردینو در این اقدام از تفنگ های کالیبر 0223 که خرید و فروش آن در آمریکا قانونی است، استفاده کردند. این دو نفر سلاح های کمری نیمه خودکار نیز داشتند.

با توجه به گسترش اقدامات مسلحانه و افزایش شمار قربانیان سلاح های گرم در شهرهای مختلف آمریکا، مسئله کنترل سلاح های گرم، چند وقت یک بار در محافل سیاسی و مدنی این کشور به طور جدی مطرح می شود.

هرچند که تیراندازی های مرگبار در آمریکا به مسئله ای رایج تبدیل شده است، اما اصلاحیه دوم قانون اساسی آمریکا برای همه شهروندان حق نگهداری سلاح را محفوظ داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها