مذاکرات صلح یمن هفته آینده درژنو برگزار می شود

مذاکرات صلح یمن هفته آینده درژنو برگزار می شود
يکشنبه 15 آذر 1394 - 13:01

العالم - یک منبع وابسته به عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، گفت: منصور هادی و اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده سازمان ملل متحد در یمن، دیروز (شنبه) درباره زمان آغاز مذاکرات ژنو 2 بین طرفهای یمنی در تاریخ 24 آذرماه ( 15 دسامبر) توافق کرده اند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که نماینده سازمان ملل دیشب چند ساعت پس از ورود به عدن و دیدار با عبد ربه منصور هادی، یمن را ترک کرد. دو طرف در این دیدار در مورد زمان شروع مذاکرات صلح با جنبش انصارالله توافق کرده اند.

این منبع درباره موافقت منصور هادی با تغییر دستور کار مذاکرات ژنو 2 آنهم در حالی که جنبش انصارالله و گروه های انقلابی هنوز هیات نمایندگان خود را معرفی نکرده اند، چیزی نگفت.

گروه منصور هادی طی روزهای گذشته اعلام کردند که اعضای تیم مذاکرات خود را به ریاست عبدالملک المخلافی معرفی کرده اند. منصورهادی، المخلافی را به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه به نشست گفت و گوهای ژنو می فرستند.

پیش‌بینی می‌شود مذاکرات صلح یمن با حمایت سازمان ملل متحد، در ژنو برگزار شود.

 همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از «عبدالمالک المخلفی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد که مذاکرات صلح یمن 15 دسامبر، 24 آذر ماه، در ژنو برگزار خواهد شد.

یمن بیش از هشت ماه است که وارد جنگ داخلی شده؛ جنگی که تاکنون جان هزاران غیر نظامی را گرفته است. عربستان سعودی و متحدانش از اوایل فروردین ماه بمباران یمن را آغاز کردند تا بتوانند دولت برکنارشده این کشور را به قدرت بازگردانند.

پربیننده ترین خبرها