گسترش حملات افراطی های آلمان به آوارگان

گسترش حملات افراطی های آلمان  به آوارگان
يکشنبه 15 آذر 1394 - 14:10

العالم - آوارگان خارجی در آلمان در معرض انواع حملات خشونت آمیز قرار دارند و عاملان حملات نیز محاکمه و مجازات نمی شوند.

به گزارش روزیکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه آلمانی «دی سایت» نوشت: درسال 2015  از 222 حمله خطرناک به اقامتگاه های آوارگان فقط در چهار مورد عاملان حملات محکوم شده اند.

این روزنامه با انتشار گزارشی هشدار داد که خشونت علیه آوارگان در آلمان افزایش یافته و صدها حمله به اقامتگاه آنها مانند پرتاب سنگ، بمب های دست ساز وآتش زدن صورت گرفته است.

این کار تحقیقاتی که توسط یک گروه از خبرنگاران روزنامه «دی سایت» و سایت اینترنتی این روزنامه انجام شد، 222 مورد حمله خشونت آمیزعلیه اقامتگاه های آوارگان در 12 ماه گذشته را بررسی کرده است.

این رویدادها شامل مواردی هستند که منجر به زخمی شدن قربانیان شده و یا شدت حمله به اندازه ای بوده که می توانسته به مصدومیت قربانیان بیانجامد.

از ماه ژانویه امسال ، 104 تن در اقامتگاه های آوارگان در آلمان زخمی شده اند.

این درحالیست که در مجموع 637 مورد حمله به محل اقامت و سکونت آوارگان گزارش شده است؛ ولی در موارد بسیار اندک تحقیق صورت می گیرد و در نتیجه در موارد نادر نیز پرونده رای صدور رای علیه مجرمان به دادگاه ارسال می شود.

به نوشته روزنامه دی سایت ، 93 مورد آتش سوزی عمدی در اقامتگاه آوارگان و در حالی که اعضای خانواده ها در داخل آن بودند صورت گرفته است و برای مجرمان مهم نیست که در عملیات آنها افراد زخمی یا کشته شوند.

این روزنامه آلمانی افزود: عاملان این گونه حملات فقط در 4 مورد محکوم شده اند و در 8 مورد دیگر دادگاه علیه آن ها اقامه دعوی کرده است، در حالی که 104 نفر در چنین حملاتی زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، آتش زدن اقامتگاه آوارگان چه در داخل آن کسی باشد یا کسی نباشد ماه اکتبر افزایش یافت و البته بیشتر این عملیات در شرق آلمان روی داده است.

برخی منابع آلمانی از پناهنده شده دست کم 300 هزار نفر به آلمان در سالجاری خبرداده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها