تاسف وزیر خارجه ترکیه از تیرگی روابط با روسیه

تاسف وزیر خارجه ترکیه از تیرگی روابط با روسیه
يکشنبه 15 آذر 1394 - 14:29

العالم - وزیر امور خارجه ترکیه از پیچیده شدن روابط کشورش با روسیه اظهار تاسف و دیدار خیر خود با همتای روس اش را نیز مفید ارزیابی کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه شبکه خبری العالم، مولود چاووش اوغلو که در حضور تعدادی از روس های مقیم ترکیه سخن می گفت ، افزود: نباید تنش در روابط مسکو و آنکار به ایجاد تنفر بین دو ملت روسیه و ترکیه منجر شود.

وی در نشستی که اتاق تجاری و صنعتی ترکیه با حضور نمایندگان اتباع روسیه در ترکیه برگزار کرده بود گفت: این تاسفبار است که امروز شاهد تنش در روابط روسیه و ترکیه هستیم که خواهان آن نبودیم. من اخیرا با دوستم سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در بلگراد گفتگو کردم که بسیار مفید بود.

چاووش اوغلو افزود: اختلافاتی در دیدگاه ها وجود دارد، اما باید برای حل این اختلاف ها گفتگو کنیم و همه باید در این مرحله احساس مسئولیت کنند زیرا همه مشکلات قابل حل است، اما ایجاد فتنه ممکن است به تیره شدن روابط آتی دو کشور منجر شود و نباید تنش موجود در روابط دو ملت منعکس شود.

وی روسیه را کشوری دوست و شریک مهم ترکیه دانست و ابراز امیدواری کرد که تنش در روابط دو کشور در آینده ای نزدیک برطرف شود و باید بسیاری از طرح های موجود بین دو کشور اجرایی شود.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد ما اطمینان داریم که همه چیز در ارتباط با روابط آنکارا و مسکو طبیعی خواهد شد.

روابط آنکارا و مسکو به دنبال سرنگون شدن یک فروند هواپیمای نظامی روسیه توسط ترکیه در مرزهای سوریه به تیرگی گرایید.

هواپیماهای اف 16 ترکیه ، جنگنده سوخو 24 روسیه را به بهانه تجاوز به حریم هوایی ترکیه ، روز سوم آذرماه سرنگون کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه این حادثه را خنجر از پشت توسط حامیان تروریست توصیف کرد و خواستار عذرخواهی رسمی ترکیه شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد که می خواهد در این زمینه با پوتین گفت و گو کند؛ اما حاضر به عذرخواهی از مسکو نیست.

پربیننده ترین خبرها