دستکاری عرب ست در برنامه المنار؛ داستان چیست؟

يکشنبه 15 آذر 1394 - 14:34

العالم - شرکت ماهواره ای "عرب ست" که شبکه خبری المنار وابسته به حزب الله لبنان از این ماهواره پخش می شد، با اقدامی غیر اخلاقی و دست کاری در یکی از برنامه های آن، بهانه لازم را برای توقف پخش شبکه المنار برای خود ایجاد و این شبکه را قطع کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حقیقت ماجرا این است که شبکه المنار در یکی از برنامه های خود، سرگرم گفتگو با مهمانش شاکر البرجاوی، رییس حزب جریان مردمی لبنان، درباره اوضاع یمن بود.
مهمان در این مصاحبه از ملک سلمان، پادشاه عربستان به عنوان (ملک خرف) پادشاه خرف و از پسر او، محمد بن سلمان به عنوان "عقب افتاده" یاد می کند در این هنگام مجری، طبق اصول حرفه ای در رسانه به سرعت به مهمان گوشزد می کند که "مسوولیت این جملات با خودتان است" و مهمان سریع می گوید "البته؛ بر کسی پوشیده نیست که ملک سلمان پادشاه عربستان دچار آلزایمر است. و همه می دانند که محمد بن سلمان با حمله به مردم بی دفاع یمن دست به ماجرا جویی زده است".

اما شرکت عرب ست در اقدامی شیطنت آمیز واکنش مجری المنار را حذف می کند و به این ترتیب با دستکاری در این مصاحبه، بهانه لازم را برای توقف پخش شبکه المنار برای خود ایجاد می کند. 

یاد آور می شود که شرکت سعودی "عرب‌ست" با انتقال دفتر خود از لبنان به اردن، پخش شبکه المنار را متوقف کرد. دفتر مرکزی شرکت "عرب‌ست" در ریاض پایتخت عربستان قرار دارد و پیش ازاین نیز شبکه المیادین را تهدید کرده بود که در صورت عدم تغییر سیاست‌هایش، از ادامه پخش برنامه‌های آن جلوگیری خواهد کرد.

پایگاه خبری شبکه المنار در واکنش به اقدام عرب ست خاطرنشان کرد، توقف پخش برنامه‌های شبکه المنار در ادامه سیاست بستن دهان منتقدان و مبارزه با صداهای مخالف که در پی حق‌گویی هستند؛ انجام شده است.

یکی از مراکز شرکت عرب‌ست پیش از این در منطقه "جورء البلوط" در استان "جبل" لبنان قرار داشت که اکنون به اردن منتقل شده است.

پربیننده ترین خبرها