روزنامه گاردین منتشر کرد؛

اسرار زندگی مردم در مناطق تحت اشغال داعش

اسرار زندگی مردم در مناطق تحت اشغال داعش
سه شنبه 17 آذر 1394 - 22:26

روزنامه گاردین چاپ انگلیس اعلام کرد که اسنادی درباره جزئیات زندگی در مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش به دست آورده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت عربی "روسیا الیوم" نوشت: داعش دستورالعمل هایی درباره پوشش و وضعیت ظاهری افراد منتشر کرده است که با ممنوعیت پوشیدن لباس های تنگ، آغاز و به ممنوعیت نگهداری و تربیت کبوتر پایان می یابد.
تنها مدتی پس از اعلام خلافت توسط داعش، تشکیلات مزبور اسنادی 24 صفحه ای درباره مبانی نظام حکومتی این گروه تدوین کرد.
به نوشته گاردین در این اسناد، برنامه ای درباره چارچوب اصول ساختار آموزشی و تبلیغاتی تشکیلات تروریستی داعش، روابط بین الملل و کنترل بر تجارت نفت و گاز تدوین شده است.
براساس این اسناد، سرمایه گذاری در زمینه استخراج نفت و گاز و طلا برای افراد حقیقی ممنوع است. اما به آنها اجازه خرید مواد خام از دولت با هدف تولید داده می شود.
در اسناد مزبور توصیف پیچیده ای درباره اردوگاههای نظامی از جمله اردوگاههای آموزشی کودکان و اردوگاههای نیروهای باتجربه آمده است.
به نوشته گاردین این اسناد نشان دهنده دقت فراوان این تشکیلات تروریستی در تعامل با مأموریت ایجاد حاکمیت است.
گاردین می نویسد: استانلی ماکریستال، ژنرال بازنشسته امریکایی به نظامیان امریکایی هشدار داد که آنها فقط با یک مأموریت نظامی براساس اعداد و ارقام مواجه نیستند. زیرا داعش امروزه به گروهی بزرگتر از شمار عناصر مسلحش تبدیل شده است و در صورتی که غرب معتقد باشد که داعش فقط یک گروه عادی تشکیل شده از بیماران روانی است، با زیاده روی در عدم توجه به آن، مرتکب ریسک بزرگی شده است.
این روزنامه انگلیسی در پایان نوشت: اسناد مربوط به پنج ماه اخیر، در درجه اول این اطلاعات به دست آمده درباره تدابیر امنیتی و آماده باش نظامی در مناطق تحت اشغال این گروه را تأیید می نماید و نشانگر "مشکوک بودن به أمور در حد جنون است. به طوری که حتی از فعالیت شبکه های اینترنت "Wi-Fi" نیز جلوگیری شده است. از سوی دیگر، عفو عناصر فراری نشان دهنده مشکلات این گروه در زمینه کاهش شمار عناصرش می باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها