مخالف سوری:

عربستان صلاحیت حل مشکلات سوریه ندارد

چهارشنبه 18 آذر 1394 - 16:36

دمشق، العالم ـ چندین حزب و جریان سیاسی مخالف در داخل سوریه با ابراز مخالفت با نشست موسوم به مخالفان سوری در عربستان، تاکید کردند هر یک از مخالفان که به ریاض برود، نماینده مردم سوریه نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احزاب و جریانهای سیاسی در سوریه  که در واکنش به نشست موسوم به مخالفان سوری در ریاض، کنفرانسی در دمشق برگزار کردند، بر لزوم حفظ وحدت سوریه همراه با تضمین حقوق تمام اقشار ملت سوریه تاکید کردند.

محمود مرعی دبیرکل هیئت «العمل الوطنی الدیمقراطی» (اقدام ملی دموکراتیک) در سخنرانی خود در این کنفرانس تاکید کرد که ما در هیات اقدام ملی دموکراتیک در سوریه با دخالفت در امور داخلی سوریه از سوی برخی کشورهایی که تروریسم را تشویق واز آن حمایت مالی می کنند و اینک نشست موسوم به مخالفان سوری برگزار کردند، مخالفت می کنیم. ما بر این باوریم که عربستان و هرکسی که به ریاض برود، نماینده مخالفان نیست و تاکید می کنیم که مخالفان داخلی که در خاک سوریه زندگی می کنند و مانند دیگر شهروندان سوری از محاصره و قتل رنج می کشند، بهتر می توانند واقعیت ها را درک کنند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس که مشتمل بر بیش از 30  حزب و جریان سیاسی و شخصیتهای مستقل و علمای دین بوده است، تاکید کردند که عربستان مکان مناسبی برای حل مشکلات سوری ها نیست چرا که با حمایت از عناصر مسلح، بر تروریسم سرپوش می گذارد.

الیان مسعد دبیر کل حزب کنگره ملی سکولار سوریه اظهار داشت که عربستان مکان مناسبی برای حل مشکلات سوریه نیست بلکه این کشور محلی برای مخالفت با ایرانی ها و روسها و ملت سوریه است.

در این کنفرانس نمایندگان سفارتخانه های ده کشور و در راس آنها ایران حضور داشتند، ایران بار دیگر بر حمایت از ملت سوریه در برخورداری از حق تعیین سرنوشت خود و نیز حمایت از هرگونه تلاش سیاسی که به پایان گرفتن بحران فعلی بینجامد، تاکید کرد.

نورعلی وند مشاور سیاسی سفارت ایران در سوریه در این کنفرانس تصریح کرد که ما از تمام نشست ها و دیدارهایی که در آنها تمام اقشار سوریه اعم از احزاب و نیروهای سیاسی و جامعه مدنی، زیر چتر میهن، برای پایان دادن به بحران به صورت مسالمت آمیز گردهم می آیند، حمایت می کنیم.

شرکت کنندگان در این کنفرانس در دمشق مواضع سیاسی خود مبنی بر مخالفت با دخالت خارجی از سوی برخی قدرتهای منطقه ای و بین المللی بویژه برپایی نشست موسوم به مخالفان سوریه در ریاض را اعلام کردند. شرکت کنندگان قاطعانه با این نشست مخالفت کرده و بر گفتگوی ملی فراگیر با مشارکت تمام اقشار جامعه سوریه برای پایان دادن به بحران تاکید کردند.

AM – 09 – 12:36

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها