جزییات تخلیه منطقه الوعرسوریه ازعناصر مسلح+ویدئو

چهارشنبه 18 آذر 1394 - 20:32

الوعرـ حمص، العالم ـ با اجرای مرحله ای توافق صلح در الوعر با نظارت دولت سوریه و سازمان ملل، این منطقه طی روزهای آینده به طور کامل از عناصر مسلح تخلیه خواهد شد.

خبرنگار شبکه خبری العالم درسوریه گزارش کرد که مرحله نخست عملیات خروج از منطقه الوعر در حمص امروز اجرا شد ؛ به گونه ای که اتوبوس های حامل حدود 447 غیرنظامی علاوه بر 100 نفر از عناصر مسلح فاقد سلاح و نیز 172 نفر از عناصر مسلح با سلاح های شخصی از آن خارج شدند؛ سپس آمبولانس ها حدود 36 نفراز عناصر مسلح زخمی را از منطقه الوعر بیرون بردند.

بر اساس این گزارش هنوز حدود هزار تا هزارو 500  نفردر منطقه حضوردارند و در مرحله نخست اغلب عناصرمسلح عضو جبهه النصره خارج شده اند.عملیات زیر نظارت دولت سوریه دنبال می شود و استاندار و وزیر آشتی ملی و سازمان ملل در آن مشارکت دارند.

قرار است عملیات خروج طی سه مرحله تا هفته های آینده و پاکسازی کامل منطقه الوعراز افراد مسلح اجرا شود و به دنبال آن نیروهای امنیتی و پلیس وارد منطقه شوند.

بنا به توافق طرفین، بخشی از عناصر مسلح عازم حومه شمالی حماه و برخی دیگرعازم حومه ادلب خواهند شد. با این حال امروز شماری از عناصر مسلح به سمت اتوبوسها حرکت نکرد و خواستار مشخص شدن وضعیت خود، ترک اقدام های مسلحانه و بازگشت به زندگی طبیعی شدند.

این منطقه اخرین منطقه در حمص است که عناصر مسلح در آن حضور دارند؛ حمص مرکز شروع ناآرامی های سوریه و نیز پایگاه اصلی گروههای مسلح به شمار می آمد.

تخلیه کامل این استان از گروههای مسلح در هفته های آینده دستاوردی بزرگ برای دولت سوریه در این مرحله به شمار می آید.

MKH-9-14:32

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها