افزایش شکایت از وضعیت زندانهای بحرین

افزایش شکایت از وضعیت زندانهای بحرین
چهارشنبه 18 آذر 1394 - 22:18

العالم ـ منابع بحرینی از افزایش میزان شکایت زندانیان بحرینی از اقدام های خلاف قانون و محروم کردن زندانیان از حقوقشان توسط مقام های بحرینی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " حمد تقی " مدیر اداره نظارت بر مراکزاصلاح و بازداشت در دبیرخانه دادخواهی بحرین امروز(چهارشنبه) تاکید کرد که دبیرخانه تاکنون 128 شکایت و 589 درخواست کمک از ابتدای ماه می 2014 تا 30 آوریل 2015 دریافت کرده است که در مقایسه با سالهای 2013 ـ2014 به میزان 375 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: افزایش میزان شکایتها اغلب به بازداشت شدگان زندان جو در پی اغتشاشات ماه مارس گذشته بازمیگردد. شکایت زندانیان و یا بازداشت شدگان در این زندان درباره وقوع اقدامی مغایر با قانون از سوی وابستگان به وزارت کشور و یا محروم کردن زندانیان از حق و حقوقی است که قانون برای آنها تصویب کرده است.

به نوشته سایت مرآة البحرین،  مدیر اداره نظارت بر مراکز اصلاح و بازداشت در دبیرخانه دادخواهی بحرین افزود: وزارت کشور ساختمان مستقلی در داخل زندان جو بنا به درخواست دبیرخانه تعیین کرده است تا از آن برای استقبال و دیدار زندانیان و دریافت شکایتهای آنان مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با درخواست جایگزین کردن ساختمانهای قدیمی با ساختمانهای جدید در زندان جو و تاسیس شاخه ای از مرکز آموزش حرفه ای "ناصر" در زندان موافقت شده است.

وی بیان کرد که این شکایتها شامل بدرفتاری و یا رفتارهای غیرانسانی، غیرحرفه ای و توهین به عزت و کرامت افراد زندانی است.

بحرین از سال 2011 تاکنون شاهد اعتراض های گسترده مردمی درمخالفت با رژیم آل خلیفه است که به دنبال آن صدها نفر بازداشت و زندانی و دهها نفر نیز در درگیری ها توسط نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها