صحنه هایی از عملیات ارتش سوریه در لاذقیه

پنج‌شنبه 19 آذر 1394 - 14:24

ارتش سوریه تعدادی از مناطق استراتژیک در شمال شرقی لاذقیه را از اشغال تروریستها آزاد کردند. و بخشهای وسیع تری را از حومه دمشق تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، دامنه عملیات نظامی ارتش رفته رفته به کل اراضی سوریه کشیده می شود. در مناطق ساحلی و به طور مشخص در حومه شمالی لاذقیه، ارتش روستای "عطیره" و "بلر السیریتل" در شمال شرقی کوه "زاهیه" و کوه "بریندی" و "الربیعه" را آزاد کرد.
در این مناطق به رغم طبیعت کوهستانی و دشوار این ارتفاعات، ارتش سوریه با استفاده از تاکتیکهایی متناسب با طبیعت آن منطقه، خسارات و تلفات سنگینی را به گروههای تروریستی وارد کردند.
واحدهای مهندسی نیز اقدام به خنثی سازی تله های انفجاری و مینهایی کردند که تروریستها قبل از فرار در منطقه کار گذاشته بودند.
و اما در حومه دمشق، ارتش مزارع حرستا و دوما را تحت کنترل خود درآورده و شبکه ای از تونلهای زیرزمینی و سنگر را کشف کرد. همچنین در یک عملیات فشرده، تعدادی از تروریستهای جبهه النصره و "جیش الاسلام" را در غوطه شرقی و غوطه غربی به هلاکت رساند.
در قلمون نیز رزمندگان مقامت اسلامی لبنان پس از اجرای عملیات شناسایی دقیق، اتومبیل سرکرده نظامی جبهه النصره موسوم به ابوفراس الجبه را هدف قرار داده و وی را همراه با یک عده از همراهانش به هلاکت رساندند. همچنین پنج نفر از افراد مسلح را هم که سعی داشتند جنازه ها را عقب بکشند به هلاکت رساندند.
در این بین یک منبع نظامی که نخواست نامش فاش شود امروز پنج شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: یگانهایی از ارتش سوریه از سمت حرستا به سمت مزارع دوما پیشروی کرده و تعدادی مراکز مسکونی و مزارع را آزاد کردند و چند قبضه اسلحه و تعدادی تونل را که بین دوما تا آزادراه حرستا کشیده شده بودند، کشف کردند.
با سرعت گرفتن روند پیشروی ارتش سوریه، تروریستها برای تقویت روحیه عناصره خود، به غیر نظامیان حمله کردند.
مقاومت مردم حلب، با اینکه تروریستها جریان برق و آب شهر را قطع کرده بودند، روز خونینی را برای این مردم رقم زد. تروریستها مناطق مسکونی را هدف شلیک چند موشک قرار دادند که در نتیجه آن تعدادی از مردم از جمله چند کودک کشته شدند و حدود پنجاه نفر دیگر نیز مجروح شدند که حال تعدادی از آنها وخیم است.
زاهر حجو، رئیس پزشکی قانونی حلب به شبکه خبری العالم گفت: تعداد مجروحان بیش 45 نفر است که جراحت آنها بین متوسط و شدید، متفاوت است. برخی از مجروحان به طور سرپایی مداوا و مرخص شدند. وی خاطرنشان کرد در میان شهدا افراد یک خانواده متشکل از یک مادر و دو دخترش به چشم می خورد. اعضای یک خانواده نیز نزدیکی کنسولگری روسیه هدف قرار گرفتند. تا کنون پنج کودک شهید شده اند.

پربیننده ترین خبرها