تماس عراق با 5 عضو شورای امنیت

تماس عراق با 5 عضو شورای امنیت
پنج‌شنبه 19 آذر 1394 - 14:36

وزارت امور خارجه عراق از تماس با 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ موضعی بین المللی علیه ترکیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد جمال" سخنگوی وزارت امور خارجه عراق روز پنجشنبه در گفت و گو با سومریه نیوز گفت، که تماس ها با جامعه بین الملل آغاز شده و علاوه بر 5 عضو دائم شورای امنیت با تعدادی از کشورهای دوست تماس گرفته شده است، تا علیه نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه اعلام موضع شود.
وی هدف از این کار را جمع آوری نظر مثبت برای حمایت از صدور قطعنامه شورای امنیت و محکوم کردن اقدام ترکیه دانست و افزود: درخواستی نیز برای اتحادیه عرب ارسال شده تا با برگزاری نشست فوق العاده در سطح وزیران خارجه، به بررسی پیامدهای این تجاوز و اعلام موضع کشورهای عربی علیه آن بپردازد.
بهاء الاعرجی معاون سابق نخست وزیر عراق نیز گفت که دخالت های اخیر ترکیه با واکنش مناسب عراق مواجه نشده، و اقدامات تحریک آمیز ترکیه نشان دهنده وقوع جنگ محورها است.
وزارت امور خارجه ترکیه دیروز به اتباع خود در خصوص سفر به عراق – به جز منطقه کردستان-  به دلایل امنیتی هشدار داد.
وزارت امور خارجه عراق سه شنبه گذشته هشدار داد که در صورت خارج نشدن نیروهای ترکیه از این کشور، به طور رسمی به شورای امنیت شکایت خواهد کرد و جامعه جهانی را به اتخاذ موضع علیه این کشور فراخواهد خواند.
شورای وزیران عراق ضمن تاکید بر این که حاکمیت ملی و مرزهای جغرافیایی عراق خط قرمز است به حیدر العبادی نخست وزیر عراق اختیار داد تا اقدامات مناسب را در قبال تجاوز ترکیه به عراق انجام دهد.
نمایندگان پارلمان عراق در جلسه دیروز خود با صدور قطعنامه ای دخالت ترکیه در عراق را محکوم کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها