صد هزارنیروی عربی-امریکایی درنبرد زمینی با داعش!

صد هزارنیروی عربی-امریکایی درنبرد زمینی با داعش!
پنج‌شنبه 19 آذر 1394 - 18:49

العالم - رئیس فراکسیون "اراده" در پارلمان عراق اعلام کرد اطلاعاتی در دست دارد که براساس آن یک نیروی صد هزار نفری از کشورهای عربی و امریکا برای جنگ با گروهک تروریستی داعش در عراق تشکیل خواهد شد.

به گزارش روزپنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خانم " حنان فتلاوی " در صفحه شخصی اش در پایگاه اجتماعی فیسبوک نوشت: وزیران امور خارجه و دفاع امریکا بر ارسال نیروهای زمینی به عراق با اطلاع و موافقت دول این کشور تأکید کرده اند. این در حالی است که دولت عراق از جمله شخص نخست وزیر، دفتر و سخنگوی وی این اخبار را رد کرده و بر عدم نیاز عراق به چنین نیروهایی تأکید دارند. حال باید پرسید: اظهارات کدامیک از طرفین را باید باور کرد؟

فتلاوی افزود: براساس اطلاعاتی من که من از نشست جان مک کین با حیدرعبادی در 27 ماه نوامبر (6 آذر) در محل فرماندهی عملیات مشترک و با حضور وزیر دفاع، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش و نمایندگان دستگاههای امنیتی در اختیار دارم، مک کین به عبادی اعلام کرده است نیروهایی که برای آزادسازی استان های غرب عراق وارد کشور می شوند یکصد هزار نفر خواهند بود که 90 هزار نفر آنها را نیروهای کشورهای حاشیه خلیج فارس (عربستان، قطر و امارات) تشکیل خواهند داد و 10 هزار نیروی دیگر امریکایی خواهند بود.

فتلاوی خاطرنشان کرد: حیدر العبادی ناراضی و معترض بود. اما مک کین به وی اعلام کرد که این تصمیم اتخاذ و نهایی شده است.

یادآور می شود جان کری وزیر امور خارجه امریکا نیز دیروز چهارشنبه اعلام کرد امریکا دولت بغداد را در جریان جزئیات طرح استقرار نیروهای ویژه درعراق، قرار داده است. این در حالی است که سرگرد استیو وارن سخنگوی ائتلاف امریکا علیه داعش در این باره گفت که امریکا فقط 100 نیرو به عراق ارسال خواهد کرد.

در همین راستا، جان مک کین و لیندسی گرهام اعضای کنگره امریکا در یک نشست مطبوعاتی در دیدار اخیرشان به بغداد تصریح کردند که فعالیت نظامیان امریکایی ارسالی به عراق، به حمایت لجستیکی و اطلاعاتی از نیروهای پیشنهادی کشورهای عرب و سنی مانند مصر، ترکیه و عربستان برای ارسال به عراق و سوریه جهت جنگ با داعش محدود خواهد بود.

دولت عراق با انتشار بیانیه ای در پاسخ به اظهارات مک کین و گراهام افزود: دولت عراق با استقبال از افزایش کمک تسلیحاتی، آموزشی و لجستیکی از طرف همپیمانان بین المللی در جنگ علیه تروریسم اعلام می دارد دولت عراق نیرو و اراده کافی برای شکست دادن داعش و سایر گروههای تروریستی دیگر را دارد. 

پربیننده ترین خبرها