تنفراز نظرات نژاد پرستانه ترامپ در انگلیس بالا گرفت

تنفراز نظرات نژاد پرستانه ترامپ در انگلیس بالا گرفت
پنج‌شنبه 19 آذر 1394 - 22:13

العالم - مردم و دانشگاههای اسکاتلند با ابراز تنفر از اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا، خواستار جلوگیری از ورود او به انگلیس شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم  تارنمای " العهد " در گزارشی نوشت: پس از اینکه دونالد ترامپ بارزترین رقیب از میان نامزدهای حزب جمهوریخواه برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ خواستار جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا شد، دولت اسکاتلند دکترای افتخاری و لقب سفیر کار را از وی پس گرفت.

با شدت گرفتن واکنش ها علیه این میلیاردر آمریکایی، بیش از 258 هزار نفر تا دیشب عریضه ای امضاء کردند و خواستار جلوگیری از ورود ترامپ به انگلیس شدند.

سخنگوی دولت اسکاتلند گفت: نقطه نظرات اخیر آقای ترامپ نشان داد وی فرد مناسبی برای داشتن لقب سفیر کار به نمایندگی از اسکاتلند نیست.

این لقب در سال ۲۰۰۶ به ترامپ داده شد که مادری اسکاتلندی دارد و همچنین صاحب دو ورزشگاه گلف در اسکاتلند است.

دانشگاه رابرت گورودن در ابردین (اسکاتلند) هم اعلام کرد؛ دکترای افتخاری در رشته مدیریت را که در سال ۲۰۱۰ به وی داده شد، به سبب اظهاراتش که مناسب اخلاقیات و ارزشهای جامعه نیست، پس گرفته است.

ترامپ اخیرا گفته است ، مکانهایی در لندن وجود داد که در حدی خطرناک است که حتی عناصر پلیس در آنجا نگران جان خود هستند. این اظهارات نیز در پایگاههای ارتباط اجتماعی تقبیح شد و سبب خشم بوریس جانسون شهردار لندن گردید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها