داعش گذرنامه جعلی برابر با اصل صادر می‌کند

داعش گذرنامه جعلی برابر با اصل صادر می‌کند
جمعه 20 آذر 1394 - 14:37

برخی منابع وزارت امنیت ملی آمریکا فاش کردند، گروه داعش تجهیزاتی در اختیار دارد که می‌تواند با آن گذرنامه هایی جعل کند که با گذرنامۀ اصلی تفاوتی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه آمریکایی "ای بی سی" به نقل از منابع وزارت امنیت ملی آمریکا گفت: این وزارتخانه احتمال زیاد می دهد که داعش تجهیزات و دستگاههایی در اختیار دارد و می تواند با آن گذرنامه هایی صادر کند که با گذرنامه های اصلی تفاوتی ندارد.

این شبکه افزود: دستگاههای امنیتی آمریکا نگران هستند که عناصر داعش با این گذرنامه ها وارد آمریکا شده باشند. این دستگاهها احتمال می دهند که این گذرنامه های جعلی در وهله اول سوری باشد، زیرا داعش در شهرهای رقه و دیرالزور سوریه به نسخه هایی از گذرنامه های (خام) و دستگاه های ویژه وارد کردن اطلاعات شخصی در این گذرنامه ها دست یافته است.

این شبکه آمریکایی افزود: دستگاههای امنیتی کشورهای اروپایی گذرنامه های سوری جعلی را علاوه بر گذرنامه هایی که در اختیار عناصر مسلح و انتحاری حملات اخیر پاریس بود، مصادره کرده اند.
این شبکه گوشه هایی از گزارش امنیتی آمریکا در این زمینه را منتشر کرد که در آن آمده است: اگر امکان صدور این گذرنامه های جعلی از بین نرود، فعالیت داعش از چارچوب مناطق تحت کنترلش فراتر خواهد رفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها