هشدار مرجعیت دینی عراق به همسایگان متجاوز

هشدار مرجعیت دینی عراق به همسایگان متجاوز
جمعه 20 آذر 1394 - 14:42

نماینده آیت الله العظمی سیستانی، به کشورهای همسایه عراق هشدار داد که از اعزام نیرو به خاک این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم و بدون موافقت دولت عراق خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «سید احمد صافی» نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های امروز نمازجمعه کربلای معلا، مسئولیت حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی عراق را با دولت این کشور دانست و از دولت خواست با متجاوزان، قاطعانه برخورد کند.

نماینده مرجعیت دینی در کربلای معلا، در خطبه های نماز جمعه امروز در حرم امام حسین (ع) گفت: قوانین و مقرات بین المللی وجود دارد که روابط میان کشورها و احترام به حاکمیت هرکشور را مشخص می کند و بر لزوم عدم تعرض به اراضی یک  کشور تاکید دارد و این از واضح ترین قوانین موجود است.

وی اظهار داشت هیچ کشوری نباید به بهانه حمایت از مبارزه با تروریسم و بدون موافقت دولت مرکزی یک کشور، به آن جا نیرو اعزام کند.

الصافی افزود: از کشورهای همسایه عراق و سایر کشورها انتظار می رود که به حاکمیت عراق احترام بگذارند و بدون موافقت دولت مرکزی این کشور، از اعزام نیرو به خاک عراق خودداری کنند.

وی دولت عراق را مسئول حاکمیت کشور دانست و گفت: دولت عراق نباید در برخورد با هرطرفی که به هربهانه و توجیهی حاکمیت این کشور را نقض کند، سهل انگاری کند و باید روش های مناسب را درصورت وقوع چنین مشکلاتی درپیش گیرد.

نماینده آیت الله سیستانی در کربلای معلا تاکید کرد، گروه های سیاسی عراق نیز دراین شرایط مهم و حساس باید یکپارچه باشند و منافع مهم کشور و تمامیت ارضی آن را درنظر گیرند.

وی افزود: شهروندان عراقی هم دراین شرایط ، باید با هم متحد باشند و بر اساس قانون، واکنش های منظم و حساب شده از خود نشان دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها