سایت فرانسوی: حمله به یمن، نشانه وحشیگری عربستان

سایت فرانسوی: حمله به یمن، نشانه وحشیگری عربستان
جمعه 20 آذر 1394 - 15:16

یک سایت خبری مشهور فرانسه، تجاوز عربستان به یمن را بدوی و وحشیانه خواند.

به گزارش پایگاه خبری العالم سایت خبری فرانسوی "آگورا واکس" با انتشار گزارشی که در خبرگزاری های بین المللی انعکاس یافت، گفت که حمله به یمن، گویای تفکرات وحشیانه و بدوی عربستان است که در جنگ با یمن نمود یافته و همه چیز را به ورطه نابودی کشانده است، تا حدی که از تعقیب آوارگان هم فروگذار نکرده و سلاحهای ممنوعه را نیز در این حملات به کار گرفته و این کشور را از زمین و هوا و دریا محاصره کرده است.
در این گزارش آمده است: این رفتار بیانگر خوی وحشی گری و بربریت رژیم ال سعود است، گو اینکه ضعف و ناتوانی نظامی این رژیم را هم در این جنگ نشان می دهد.
گزارش سایت فرانسوی که با عنوان "حمله به یمن، کوبیدن بر طبل انقراض حکومت آل سعود" منتشر شده است، خاطرنشان می کند که در این جنگ زیرساختهای یمن به کلی نابود شدند، و مناطق مسکونی، بازارهای مردمی، سیلوها، سدها، مدارس، بیمارستانها، مساجد و آثار باستانی و حتی گورستانهای یمن از این حملات در امان نماندند.
در این گزارش آمده است چه بیش از 21 میلیون انسان نزدیک به 80 درصد از جمعیت یمن به دلیل فقدان نیازمندیهای ابتدایی زندگی شامل غذا، آب آشامیدنی و بهداشت و قطع برق و کمبود سوخت با ترس و وحشت به زندگی خود ادامه می دهند.
در این گزارش همچنین به حمایت امریکا از متجاوزان اشاره شده است و گفته شده است باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در راستای همان سیاست همیشگی خود در خاورمیانه، این کشور از حمله نظامی غیرقانونی و جنایتکارانه عربستان به یمن حمایت می کند و تمام امکانات خود را برای حمایت از جنایت به کار گرفته است، به طوری که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ظرف سال گذشته به پیشرفته ترین سلاحهای امریکا به ارزش 100 میلیارد دلار دست یافته اند.
سایت مذکور در این گزارش آورده است که امریکا با این کار بدون نیاز به ارسال نیروی نظامی به خلیج فارس و خاورمیانه باعث بی ثباتی و ناامنی منطقه شده است و علاوه بر امریکا کشورهای عضو ناتو از جمله انگلیس و فرانسه هم از این تجاوزات حمایت کرده اند.
به نوشته سایت فرانسوی، ارتش یمن و نیروهای مردمی، با حمله به پایگاههای نظامی متجاوزان خسارات سنگینی را به ادوات و تجهیزات نظامی آنها وارد کرده و تعدادی از افراد آنها را کشته یا مجروح نموده اند، با این حال عربستان سعی کرده از نشر اخبار این خسارات و تلفات جلوگیری نماید و آنها را اسرار نظامی تلقی می کند.

پربیننده ترین خبرها