پوتین: هر تهدیدی در سوریه باید نابود شود

پوتین: هر تهدیدی در سوریه باید نابود شود
جمعه 20 آذر 1394 - 16:06

رئیس جمهور روسیه با اعلام پشتیبانی هوایی این کشور از برخی یگانهای ارتش آزاد، تأکید کرد که هر نیروی تهدید کننده نظامیان روسی در سوریه باید نابود شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، "ولادیمیر پوتین" روز جمعه در نشست مسؤولان وزارت دفاع روسیه گفت: می خواهم به کسانی که دوباره برای سازماندهی تحریکات علیه نظامیان ما تلاش کنند، هشدار دهم. ما تدابیر بیشتری برای تامین امنیت نظامیان و پایگاه هوایی روسیه در سوریه اتخاذ کرده ایم. این پایگاه با اعزام هواپیماها و وسایل جدید پدافند هوایی تقویت شده است.
پوتین تاکید کرد: تمام عملیات نیروی هوایی تهاجمی با پشتیبانی جنگنده‌ها صورت می‌گیرد، دستور می‌دهم با شدت فوق العاده زیاد عمل شود. هر هدف تهدید کننده نظامیان یا تاسیسات زمینی ما باید فورا نابود شود.
پوتین همچنین پیشبرد همکاری با کشورهای ذینفع در از بین بردن تروریست ها را خواستار شد.

پوتین خاطرنشان کرد: اهدافی که روسیه به دنبال تحقق آنها در سوریه است، هیچ ارتباطی با منافع ژئوسیاسی یا آزمایش سلاح‌های جدید ندارد، بلکه هدف مقابله و نابود کردن خطر تروریسمی است که روسیه را تهدید می‌کند.

* تروریستها به دنبال نفوذ به دیگر مناطق هستند
پوتین افزود: شمار بسیاری تروریست تبعه روسیه در سوریه می جنگند، که برخی از آنان از قومیتهای مختلفی هستند، و فقط از شمال قفقاز نمی باشند. این تروریستها به صورت فعالانه در حال جنگ هستند و به این کار خود افتخار می کنند.
وی تأکید کرد: اهداف تروریستها آشکار است، آنان به دنبال تقویت و افزایش توانایی های خود و سپس نفوذ به دیگر مناطق هستند.
پوتین اظهار داشت: عملیات نظامی روسیه در سوریه با هماهنگی سرویسهای امنیتی به ویژه در داخل روسیه است. سازمان امنیت فدرال در حال شناسایی و انهدام گروهکهای خفته وابسته به گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش در همه مناطق روسیه است.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: همه این مسائل خطر مستقیمی برای روسیه به شمار می آید و نظامیان این کشور در روسیه در درجه نخست به دنبال حمایت از کشورشان هستند.
وی دستاوردهای نظامیان روس از آغاز عملیات در سوریه در 30 سپتامبر را بسیار خوب و قابل تقدیر دانست و گفت: حملات هوایی روسیه در سوریه خسارتهای سنگینی را به تروریستها وارد کرده است.

پوتین اظهار داشت: مجموعه عملیاتی – تاکتیکی نیروی هوایی روسیه در سوریه و ناوگان مستقر در دریای خزر به حملات شدید خود به مواضع تروریستها در سوریه از دو ماه و نیم قبل ادامه می دهند.
* روسیه از "ارتش آزاد" پشتیبانی می‌کند
رئیس جمهور روسیه گفت: تحرکات نیروی هوایی روسیه در سوریه، در اتحاد و یکپارچگی تلاشهای ارتش دولتی (سوریه) و "ارتش آزاد" در نبرد با داعش سهیم خواهد شد.
وی افزود: یگانهایی از "ارتش آزاد سوریه" که حدود 5 هزار نیرو دارند اکنون با پشتیبانی هوایی روسیه در حال پیشروی و حمله به مواضع تروریستها در استانهای حمص، حماه، حلب و رقه هستند.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: همان طور که از ارتش سوریه حمایت می کنیم، از آنان (عناصر ارتش آزاد) نیز حمایت هوایی می‌کنیم، و کمکهایی مانند سلاح، مهمات و تجهیزات را در اختیار آنان قرار می دهیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین، وزارت دفاع این کشور را مأمور کرد که هنگام انجام عملیات نظامی در سوریه با مرکز فرماندهی هوایی رژیم صهیونیستی و نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا هماهنگی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها