اسد: ترکیه شاهرگ حیاتی داعش است

اسد: ترکیه شاهرگ حیاتی داعش است
جمعه 20 آذر 1394 - 16:56

رئیس جمهور سوریه، ترکیه را شاهرگ حیاتی گروه تروریستی داعش دانست و تأکید کرد که آمریکا از ابتدا حامی گروه های تروریستی فعال در کشورش بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار اسد" در مصاحبه با خبرگزاری اسپانیا که متن آن امروز جمعه منتشر شد، گفت : آمریکا از ابتدای بحران سوریه حامی تروریسم در این کشور بوده استو در مبارزه با تروریسم جدی نیست.
اسد تأکید کرد: ترکیه برای گروه تروریستی داعش، به منزله شاهرگ حیاتی است.
اسد افزود: اولین گام برای سرکوب گروه های تروریستی در سوریه جلوگیری از ورود تروریست ها از کشورهایی همچون ترکیه، منع عربستان از رساندن دلارهای نفتی خود به گروه های تروریستی و جلوگیری از انتقال اسلحه و دیگر کمک های لجستیکی به دست این گروه ها است. 
رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: ترکیه تنها شاهرگ حیاتی داعش است و عربستان، ترکیه و قطر به علت همدستی با داعش شریک جنایات این گروه تروریستی محسوب می شوند.
اسد آمریکا را به عدم جدیت در مبارزه با تروریسم متهم کرد و گفت: تا زمانی که آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی نباشد ، نباید انتظار داشته باشیم که دیگر کشورهای غربی نیز در این امر جدی باشند زیرا این کشورها متحد آمریکا هستند.

* با گروه های تروریستی مذاکره نمی کنیم
بشار اسد از الحاق برخی گروه های تروریستی به مذاکرات مربوط به بحران سوریه ابراز تأسف کرد و گفت : کشورهائی همچون عربستان و آمریکا برخی گروه های تروریستی را به مذاکرات ملحق می کنند و از دولت سوریه می خواهند که با این گروه ها مذاکره کند.
اسد بر لزوم جدا کردن حساب مخالفان سیاسی از حساب تروریست ها تأکید کرد و افزود : دولت سوریه با گروه های تروریستی به عنوان گروه های سیاسی هرگز مذاکره نخواهد کرد.
بشار اسد خاطرنشان کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ازای کمک به سوریه در مبارزه با تروریسم چیزی درخواست نکرده است زیرا مساله داد و ستد در کار نیست بلکه مساله منافع مشترک در کار است و به مصلحت روسیه نیز که دامنه تروریسم گسترش یابد یا نظام سوریه سرنگون شود بلکه روسیه می خواهد که سوریه ، عراق و  منطقه از امنیت و آرامش برخوردار باشد.

پربیننده ترین خبرها