حمایت روسیه از تلاش‌های دی‌میستورا در سوریه

حمایت روسیه از تلاش‌های دی‌میستورا در سوریه
شنبه 21 آذر 1394 - 15:10

روسیه، حمایت خود را از تلاش های استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر خارجه روسیه، درباره توافق منطقه "حی الوعر" در حمص، تاکید کرد: مسکو، از تلاش های استفان دی میستورا برای حل و فصل درگیری ها در سوریه، استقبال می کند.

وی خاطر نشان کرد: روسیه از اقدامات داخلی برای برقراری آتش بس در سوریه حمایت می کند. من فکر می کنم می توان فضایی مثبت برای تشویق حل و فصل درگیری ها به صورت سوری – سوری ایجاد کرد.

گاتیلوف در ادامه تصریح کرد: این گونه توافق ها، بر شمار فرصت ها و احتمالاتِ برقراری ثبات در سوریه کمک می افزاید.

این دیپلمات روس، همچنین از احتمال ادامه مذاکره سه جانبۀ روسیه، آمریکا و سازمان ملل درباره سوریه خبر داد.

وی درباره نشست "گروهِ بین المللیِ حمایت از سوریه" در نیویورک نیز گفت: هنوز برگزاری این نشست، مقرر نشده است بنابراین هنوز موضوع مشارکت روسیه در این نشست را بررسی نکرده ایم.

دولت سوریه و معارضان، سه‌شنبۀ گذشته زیر نظر سازمان ملل بر سر خروج افراد مسلح از منطقه الوعر، آخرین منطقه تحت کنترل عناصر مسلح در شهر حمص در چندین مرحله به توافق رسیدند. بر اساس بندهای این توافق قرار است که حدود 200 الی 300 تن از عناصر مسلح طی چندین مرحله از این منطقه خارج شوند.

این توافق همچنین خروج برخی از خانواده‌های افراد مسلح، تحویل بخشی از سلاح‌های سنگین و متوسطِ عناصر مسلح و حل و فصل اوضاع عناصر مسلحی را که مایل به تحویل سلاح خود هستند، شامل می شود.

منطقه الوعر در غرب شهر حمص، آخرین محل تحت کنترل عناصر مسلح در این شهر است و تلاش های قبلی برای برقراری آتش‌بس در این شهر چندین بار با شکست مواجه شد.

این منطقه هم اکنون 75هزار نفر جمعیت دارد و این در حالی است که قبل از آغاز ناآرامی‌های سوریه  300هزار نفر جمعیت داشت.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها