مرگ بیماران دیابتی در یمن به‌سبب تمام شدن انسولین

مرگ بیماران دیابتی در یمن به‌سبب تمام شدن انسولین
شنبه 21 آذر 1394 - 15:22

سازمانِ حقوق بشر عربی با اشاره به نایاب شدن داروهای ضروری در یمن به دلیل محاصره بودن این کشور، دربارۀ ادامه تجاوز نظامی به یمن که تاکنون به شهادت هزاران غیرنظامی و زخمی شدن 20 هزار تن و آوارگی میلیون ها یمنی انجامیده است، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان حقوق بشر عربی، با اشاره به محاصرۀ یمن توسط ائتلاف متجاوزان به این کشور به سرکردگی عربستان سعودی، توقف این محاصره را خواستار شد.

سازمان حقوق بشر عربی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که تجاوز سعودی که از 9 ماه پیش تاکنون همچنان ادامه، "هفت هزار شهید داشته است که پنج هزار تن از آنان، غیرنظامیان بودند".

این بیانیه همچنین، پیامدهای تجاوز به یمن را زخمی شدن 20 هزار تن و آوارگی حدود دو تا پنج میلیون یمنی برشمرد.

سازمان حقوق بشر عربی همچنین با اشاره به حملۀ ائتلاف متجاوزان به یمن به بیمارستان ها و نبودِ تجهیزات و امکانات لازمِ پزشکی برای درمان زخمی ها و بیماران، و همچنین کمبود شدید دارو و علاوه بر آن نبودِ سوخت و آب آشامیدنی؛ اوضاع سلامتی در یمن را یکی از نگرانی های بزرگ اعلام کرد.

این سازمان تاکید کرده است که بسیاری از بیماران دیابتی به سبب نداشتن امکانات درمانی و دارویی، جان خود را از دست داده اند و وزارت بهداشت یمن رسماً اعلام کرد که "انسولینِ" موجود در انبارهای این وزارتخانه تمام شده است.

سازمان عربی حقوق بشر در پایان این بیانیه، توقف حملات به یمن و زمینه سازی امکانِ رساندن کمک های بشردوستانه به سراسر این کشور را خواستار شد و بر ضرورت بازگشت به گفت وگو برای دستیابی به توافق سیاسی تاکید کرد.

26

پربیننده ترین خبرها