سرنوشت سفیر صهیونیست‌ها در برزیل چه می‌شود؟

سرنوشت سفیر صهیونیست‌ها در برزیل چه می‌شود؟
شنبه 21 آذر 1394 - 18:13

ناظران بر این باورند که رژیم صهیونیستی به زودی شخص دیگری را به عنوان سفیر جدید خود در برزیل معرفی می کند و کشمکش سیاسی در خصوص سرنوشت سفیر اسرائیل در برزیل با پیروزی رئیس جمهور برزیل پایان می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، حدود 3 ماه پیش "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل در پیامی به رژیم صهیونیستی با انتصاب "دنی دایان" رئیس شورای شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری "یشا" به عنوان سفیر جدید این رژیم در برزیل مخالفت کرد.

رأی الیوم در گزارشی نوشت: رئیس جمهور برزیل دلیل اصلی مخالفتش با انتصاب "دایان" را سکونت وی در یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری رود اردن عنوان کرده است.
"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پیام "روسف" ابراز نارضایتی کرد.

"دنی دایان" در تاریخ 6 سپتامبر به عنوان سفیر جدید رژیم اسرائیل در "برازیلیا"(پایتخت برزیل) انتخاب شد اما هنوز رئیس جمهور برزیل استوارنامه او را امضا نکرده است و منتظر است فرد دیگری به جای او به عنوان سفیر جدید معرفی شود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت همزمان نوشت: رئیس جمهور برزیل در نامه ای از طریق کانال های دیپلماتیک، خواستار لغو انتصاب دایان به عنوان سفیر این رژیم در برزیل شد.

یدیعوت افزود: دولت برزیل در این نامه اعلام کرده است که موافقت با انتصاب این سفیر، به معنای موافقت برزیل با شهرک سازی ها  عنوان خواهد شد، بنابراین به دلیل نگرانی از این اتفاق با تعیین این مقام صهیونیست مخالف است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت نیز خاطرنشان کرد، لغو انتصاب سفیر جدید، به مثابه سیلی محکمی به اسرائیل و نتانیاهو خواهد بود، اما اگر نتانیاهو به انتصاب این مقام به عنوان سفیر جدید در برزیل اصرار بورزد، روابط میان تل آویو و برزیل تیره می شود، این در حالی است که نتانیاهو به برزیل به عنوان یک کشور استراتژیک نگاه می کند و خواستار بهبود روابط تل آویو با این کشور است.

اما اینک با گذشت حدود 3 ماه از این مساله، کارشناسان و دیپلمات ها در تل آویو پیش بینی می کنند که وزارت خارجه رژیم اسرائیل، سفیر دیگری برای اعزام به برزیل به جای دیان انتخاب کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها