نفرت از دونالد ترامپ در انگلیس رکوردشکن شد

نفرت از دونالد ترامپ در انگلیس رکوردشکن شد
شنبه 21 آذر 1394 - 20:48

شمار امضاهای تومار درخواست ممنوعیت ورود دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در پایگاه اینترنتی مجلس انگلیس از نیم میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، در پی سخنان اهانت آمیز و نژادپرستانه دونالد ترامپ، شمار امضاهای تومار درخواست ممنوعیت ورود وی به انگلیس، به سرعت در حال افزایش است و هر ساعت تقریبا 3500 نفر این تومار را امضا می کنند.

 

نفرت از دونالد ترامپ در انگلیس رکوردشکن شد

 

این تومار، بیش از هر تومار دیگر در انگلیس، از زمان اجرای قانون ضرورت توجه به تومارهای مردمی، امضا دارد و رکورد امضاهای این گونه تومارها را شکست.
دونالد ترامپ گفته بود نباید هیچ مسلمانی را به امریکا راه داد.

جورج اوزبورن وزیر خزانه داری انگلیس که در غیاب دیوید کامرون به پرسشهای نمایندگان در نشست اخیر اعضای مجلس عوام انگلیس پاسخ می داد در واکنش به این درخواست مردمی گفت: بهرین عکس العمل ، بحث درباره اظهارات ترامپ است نه جلوگیری از ورود این نامزد ریاست جمهوری امریکا به انگلیس.

براساس قانون، تومارهایی که بیش از ده هزار امضا داشته باشند، دولت باید به ان واکنش نشان دهد و تومارهایی که بیش از یکصد هزار امضا داشته باشد، در مجلس عوام انگلیس باید بررسی شود.

 

نفرت از دونالد ترامپ در انگلیس رکوردشکن شد

 

دولت انگلیس تاکنون به 64 تومار واکنش نشان داده، از جمله درخواست بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس که درخواست مردم برای جلوگیری از دعوت از وی را رد کرده است. مجلس انگلیس نیز تاکنون 14 تومار را بررسی کرده است. هم اکنون 22 تومار منتظر واکنش دولت و 2133 تومار نیز در حال گردآوری امضاست.

خبرگزاری صدا و سیما از لندن

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها