انتقاد سعودی‌ها از شباهت سی‌ان‌ان به العالم!

انتقاد سعودی‌ها از شباهت سی‌ان‌ان به العالم!
شنبه 21 آذر 1394 - 23:22

انتشار مطلبی در صفحه توییتر شبکه سی.ان. ان عربی، خشم هواداران آل‌سعود را برانگیخت و شماری از آنان، سی‌ان‌ان را در به کارگیری برخی اصطلاحات، به شبکه خبری العالم تشبیه کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه سی. ان. ان عربی خبری را با این عنوان منتشر کرد: «انفجار خودروی بمب گذاری شده و شلیک خمپاره از سوی گروه های وهابی مرتبط با آل سعود و حکام سعودی».

به نوشته سایت "النور نیوز"، پس از انتشار این عبارت در توییتر سی ان ان، کاربرانی از عربستان سعودی در شبکه توییتر هشتگی تحت عنوان «سی.ان. ان به عربستان توهین می کند» ایجاد کردند که به سرعت منتشر شد و در صدر فهرست های عربستان در توییتر قرار گرفت.

برخی کاربران سعودی به شدت به «توهین» شبکه سی.ان. ان به عربستان و حکام آن پاسخ دادند و مدعی شدند که «عربستان و مردم آن تروریست نیستند و آل سعود و خاندان حاکم سعودی تاج سر همه مسلمانان هستند».

این کاربران هوادار حکام آل سعود همچنین استفاده از اصطلاحاتی مانند عبارت "وهابیت" را که در خبر سی ان ان ذکر شده، محکوم کردند و مدعی شدند که این همان اصطلاحی است که ایران در حمله به کشورهای سنی و اهل تسنن منطقه از آن استفاده می کند(!)

آن ها همچنین مدعی شدند که  اصطلاح "وهابیت" در رسانه های ایرانی مانند شبکه العالم و دیگر شبکه های طرفدار ایران مانند المیادین، المنار وغیره رایج است".

این در حالی است که تفاوت فاحش وهابیت با اهل سنت، برای تمامی مسلمانان کاملا آشکار است و وهابیان در تصورات و افکار انحرافی خود، هر کسی را که به عقیده آنان پایبند نباشد، منحرف و خارج از دین می دانند. به عنوان نمونه، تمامی مذاهب اسلامی برای مزار بزرگان خود، احترام قائلند و به زیارت آنان می روند، اما وهابیان تحت تأثیر انحرافات فکری محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه و دیگر بنیانگذاران تکفیر و تروریسم عقیدتی، این کار را بدعت و حرام می دانند و به تخریب قبور فتوا می دهند.

برخی از توییت های هشتگ «سی. ان. ان به عربستان توهین می کند» که ظاهرا از سوی کاربران عربستانی نوشته شده، به شرح زیر است:

- عذاري: شبکه سی ان ان به ابزاری برای رسانه های ایران مانند شبکه العالم تبدیل شده است(!)

- حسن النجرانی: در گذشته هنگامی که یک شبکه یا روزنامه غربی از ما عذرخواهی می کرد، خوشحال می شدیم، اما اکنون معتقدم که نباید این عذرخواهی را قبول کنیم و بلکه باید این رسانه ها را ادب کنیم.

- سعد العلی: سی ان ان به خودش و به رسانه های صادق توهین کرده و با خبری از پیش طراحی شده که از آن رایحه نژادپرستی و کینه سیاه به مشام می رسد، خود را رسوا کرده است.

- سلطان المطيری : با این کارها چیزی از ارزش های سعودی کم نمی شود...

 

 

 

پربیننده ترین خبرها