مقام بلند پایه سعودی به پولشویی متهم شد

مقام بلند پایه سعودی به پولشویی متهم شد
يکشنبه 22 آذر 1394 - 19:40

العالم - دادگاه عربستان سعودی، 5 نفر، از جمله یک مسئول بلند پایه را به اتهام پولشویی ممنوع الخروج کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این افراد، از پرسنل رده بالای وزارت امور شهرداری ها و روستاهای عربستان و یکی از آن ها سرپرست وزارتخانه است.

روزنامه الحیات، روز یکشنبه، اتهام این افراد را مصادره یک میلیارد ریال عربستان، از حساب بانکی یک شهروندِ لبنانی الاصلِ ساکن عربستان اعلام کرد.

مراجع قضایی سعودی، علاوه بر ممنوع الخروج کردن متهمان، به درخواست واحد بازرسی مالی، حساب بانکی متهم تبعه لبنان را بلوکه کردند تا فعالیت های وی در عربستان مورد بررسی قرار گیرد.

در صورت اثبات اتهام پولشویی توسط این افراد در دادگاه جزائی جده ، متهمان به مجازات تا 10 سال زندان و پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 5 میلیون ریال عربستان یا یکی از دو مجازات به همراه مصادره اموال محکوم خواهند شد.

مسئولان وزارت امورشهرداری ها و روستاهای عربستان با صدور دستورالعملی، اعلامیه هایی در میان خانه ها و ساختمان ها پخش کردند و مردم را از هرگونه تعامل با شرکت لبنانی که درگیر این پرونده است، برحذر داشتند.

براساس اتهام مطرح شده، یکی از تاجران سعودیِ این پرونده، مالکِ صوری شرکتی است که آن را یک لبنانیِ مقیم عربستان اداره می کند، و سرمایۀ آن بیش از نیم بیلیون ریال عربستان است.

متهمِ لبنانی این پرونده، مبالغ مالی هنگفتی را برای خانواده اش در لبنان حواله می کرد تا در آن جا ملک و خانه بخرند.

26

 

پربیننده ترین خبرها