تحریم، بهانه لغو قرارداد شرکت انگلیسی با العالم + سند

تحریم، بهانه لغو قرارداد شرکت انگلیسی با العالم + سند
يکشنبه 22 آذر 1394 - 20:44

العالم- درحالیکه پس از برجام، این روزها صحبتها از لغو تحریمها علیه ایران است، یک شرکت انگلیسی ارائه دهنده خدمات میزبانی سرورهای سایت موسوم به (ukfast) برخلاف مفاد قرارداد خود با شبکه خبری العالم، از ارائه خدمات سرباز زد و قراردادی را که از حدود چهار سال قبل اجرا شده بود به صورت یک طرفه لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این شرکت در نامه ای به العالم، مدعی شده است که به دلیل شرایط به وجود آمده درنتیجه تحریم های آمریکا، در وضعیت دشواری قرار گرفته است و دیگر امکان ارائه خدمات به شبکه خبری العالم را ندارد.

قرارداد میان طرفین با بررسی های کامل فنی وامکان سنجی برای استفاده ازخدمات این سرویس رسان در سرویس سرورهای سایت، از سال 2012 منعقد و به اجرا گذاشته شد.

طرف انگلیسی در آن زمان امکان ارائه گواهینامه های امنیتی براساس دامنه  ir، را پذیرفته و تضمین و اطمینان کافی به شبکه العالم درباره بی تاثیر بودن تحریم ها برروند قرارداد ارائه کرده بود.

پس از تایید پیش فاکتورهای ارسالی توسط شرکت انگلیسی یو.کی.فست از سوی مدیران العالم و همچنین امضاء قرارداد دیجیتال میان طرفین از ابتدای اکتبر سال 2012 ، قرارداد به مرحله اجرا گذاشته شد؛ ولی اخیرا شرکت انگلیسی سرویس های خود را به بهانه تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و فشار سیستم بانکی انگلستان قطع کرد.

اسناد مربوط به قرارداد شرکت انگلیسی با شبکه العالم و تعهدات آن شرکت برای ارائه خدمات سرویس سرورهای سایت العالم در تصاویر زیر قابل دسترسی است:

 

 

 

اسناد قرارداد و مکاتبات شبکه العالم با شرکت انگلیسی

 

اسناد قرارداد و مکاتبات العالم و شرکت انگلیسی

  

اسناد مکاتبات و قرارداد شبکه العالم و شرکت انگلیسی

  

پربیننده ترین خبرها