فرود آمریکایی ها بر ماه، فیلم بود!

يکشنبه 22 آذر 1394 - 22:48

العالم - "استنلی کوبریک" کارگردان شهیر آمریکایی، فاش کرد که همه صحنه های نخستین فرودِ انسان بر سطح ماه، ساختگی بود و او شخصاً آن ها را فیلم برداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این کارگردانِ آمریکایی، در مصاحبه ای که پیش از مرگ، انجام داد و به تازگی منتشر شد، گفت: همه عملیات فرود بر ماه، ساختگی بود، و کسی که این صحنه ها را فیلم برداری کرد، من بودم.

به نوشتۀ وبگاه "روسیا الیوم" کوبریک، در مصاحبه مفصلی که پیش از مرگ داشت، چگونگی جعلِ عملیات فرود بر کره ماه توسط آژانس فضایی آمریکا، ناسا را شرح داد و خاطر نشان کرد که وی همه صحنه هایی که فرستاده های آمریکا به ماه به زمین ارسال کرده اند، را شخصاً فیلم برداری کرده است.

افشای این موضوع توسط یکی از بزرگ ترین کارگردانان هالیوود که از شهرت جهانی برخوردار است، حیرتی بی سابقه از جایگاه آمریکا در فضا را سبب می شود.

این مصاحبه، که شامل اعترافی آشکار درباره موضوعی سرشار از علامت سئوال و تردید در خصوص سال هایی طولانی است؛ 16 سال پس از مرگ کارگردان آمریکایی منتشر شد. این مصاحبه، توسط کارگردانی به نام پاتریک میوریی و تنها سه روز پیش از مرگِ کوبریک در ماه مارس 1999 فیلم برداری شد.

میوریی، پیش از تهیۀ این فیلم، ناچار شد قراردادی 88 صفحه ای را امضا کند که بر اساس آن، به خودداری از افشای محتوای مصاحبه تا مدت 15 سال پس از مرگ کوبریک متعهد شد.

انتشار این مصاحبه، موجی از حیرت را در سراسر جهان سبب شد، چرا که دروغ بزرگِ آمریکا که پیش از این نیز حرف و حدیث هایی درباره آن وجود داشت، ثابت شد.

پیش از این، سئوالات متعددی درباره فیلم ارائه شده از فرودِ انسانِ آمریکایی بر سطح کرۀ ماه مطرح شده بود که یکی از آن ها، سئوال درباره علت تکان خوردنِ پرچم آمریکا در باد بود؛ این در حالی است که در سطح کرۀ ماه، هوا وجود ندارد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها