عکسی ازرهبر جنبش شیعیان نیجریه هنگام دستگیری

عکسی ازرهبر جنبش شیعیان نیجریه هنگام دستگیری
سه شنبه 24 آذر 1394 - 11:12

العالم - پایگاه خبری شبکه العالم به تصویری از ابراهیم یعقوب الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه ( جنبش شیعیان ) دست یافت که نشان دهنده وحشیگری نظامیان نیجریه ای درحق این روحانی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الزکزاکی که سه پسرش سال گذشته در حمله پلیس نیجریه کشته شدند، به همراه صدها تن دیگر درمراسم آغاز ماه ربیع الاول در حسینیه ای در آن کشور مورد هجوم قرار گرفتند.

درتصویر منتشر شده الزکزاکی که به شدت درحمله نظامیان نیجریه به حسینیه مجروح شده است، توسط دو تن از آنان به روی زمین کشیده می شود.

در حالی که ارتش نیجریه، شیعیان این کشور را به تلاش برای کشتن رئیس ستاد مشترک این کشور در "زاریا" متهم کرده است، جنبش شیعیان موسوم به "جنبش اسلامی" با رد این ادعاها، تاکید کرد که ارتش در اقدامی از پیش برنامه ریزی شده به حسینیه بقیه الله حمله کرد که دراین حمله دست کم 33 نفر از شهروندان بدون دفاع به شهادت رسیدند.

جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد: ظهر روزشنبه  این هفته (22 آذرماه) که شماری از اعضای جنبش برای برافراشتن پرچم آغاز ماه جدید (ربیع الأول) که ماه ولادت پیامبر اکرم (ص) است تجمع کرده بودند، افراد مسلح وارد حرم حسینیه بقیه الله شدند و به سوی حاضران در مراسم تیراندازی کردند.

نظامیان نیجریه ای علاوه برکشتار گسترده و فجیع تعدادی از شیعیان که گفته می شود همسر و یکی از فرزندان الزکزاکی درمیان انان هستند، دهها تن را بازداشت کردند.

کشتارگسترده شیعیان درحمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله

 

سال گذشته نیز تظاهرات مردم مسالمت جوی نیجریه در دفاع از قضیه فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس از سوی نیروهای امنیتی این کشور به خاک و خون کشیده شد و ارتش به سوی تظاهرکنندگان آتش گشود که در نتیجه آن 33 نفر از جمله سه تن از فرزندان شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه به نامهای "احمد"، "حمید" و "محمود" کشته شدند و چهارمین فرزند وی به نام "علی" نیز در این حمله زخمی شد.

گروهک افراطی و تروریستی "بوکو حرام" نیز به همراه ارتش، جنبش اسلامی نیجریه را به علت پیروی از مذهب تشیع مورد هدف قرار می دهد. به طوری که دو هفته پیش، این گروهک با حمله به یک کاروان وابسته به جنبش اسلامی در ایالت کانوی شمالی، 22 نفر از اعضای آن را به شهادت رساند.

گروه تروریستی بوکوحرام که از سوی عربستان حمایت مالی می شود در سال 2009 اعلام موجودیت کرد. بوکوحرام در زمان حاضر در شمال نیجریه به فعالیت تروریستی می پردازد و تاکنون بیش از 20 هزار نفر را به قتل رسانده و باعث آوارگی بیش از 3.2 میلیون نفر از منازلشان شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها