العبادي: برخي بدنبال تقسيم عراق هستند

العبادي: برخي بدنبال تقسيم عراق هستند
چهارشنبه 25 آذر 1394 - 11:31

نخست وزير عراق بار ديگر بر لزوم خروج فوري نيروهاي تركيه از خاك عراق تاكيد كرد و گفت كه برخي در تلاش براي تقسيم اين كشور هستند.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، حيدر العبادي نخست وزير عراق درحاشيه ديدارش با تعدادي از نخبگان کشورش گفت: چالش هاي زيادي پیش روی ماست. وقتي داعش سال گذشته وارد عراق شد، برخي فكر كردند كه کار عراق تمام شد و در مسير تقسيم قرار گرفته است اما امروز ما خطر را از بغداد دور كرده و پيروزيهايي كسب كرديم و مسافت گسترده اي از خاك خود را آزاد كرديم؛ با وجود اينكه برخي براي تقسيم عراق تلاش مي كنند اما اکنون ما فاصله زيادي با چنین خطری داريم.

وي بر مخالفت خود با حضور نيروهاي تركيه در عراق و لزوم خروج فوري آنها تاكيد و خاطرنشان كرد: تركيه كشوري همسايه است و بايد به حاكميت عراق متعهد باشد.

العبادي گفت: ما به اقدامات خود در شوراي امنيت تا تكميل عقب نشيني نيروهای ترکیه ادامه مي دهيم و با بسياري از كشورهايي كه موضع ما را تاييد كردند، تماس گرفتيم زيرا گروه داعش در مرز بين دو كشور حضور ندارد و پادگان هاي آموزشي ما از امنيت برخوردار هستند و دور از دشمن مي باشند و این در حالی است که همه مربيان و مستشاران كه به عراق كمك مي كنند، با رواديد وارد اين كشور شده اند.

منابع امنیتی ترکیه اواسط آذرماه اعلام کردند که دستکم صدها تن از سربازان ترکیه برای ارائه آموزش در منطقه موصل در شمال عراق اعزام شده اند و کشورهای عضو ائتلاف بین الملل که گروهک تروریستی داعش را بمباران می کنند، در جریان این امر قرار دارند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که نیروهای خود را از شمال عراق خارج نمی کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها