رقم نجومی خسارت "بهارعربی" به کشورهای مختلف

رقم نجومی خسارت
چهارشنبه 25 آذر 1394 - 11:46

العالم - بر اساس گزارش یک نهاد عربی کشورهای عربی در نتیجه "بهار عربی" متحمل میلیاردها خسارت مادی و هزاران نفر تلفات جانی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «مرکز راهبردی عربی» درگزارشی که دیروز(سه شنبه) منتشر شد اعلام کرد کشورهای عربی در نتیجه «بهار عربی» خسارت ها هنگفتی متحمل شده اند که رقم آن به بیش از 833،7 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده می شود. علاوه بر این، 1 میلیون 34 هزار نفر نیز به علت جنگ ها و حملات تروریستی کشته یا زخمی شده اند.

گزارش این مرکز که با عنوان «هزینه بهار عربی» صادر شد افزود: علاوه بر خسارت های بخش میراث فرهنگی که نمی توان بر آنها قیمت گذاشت، حجم خسارت های وارد شده فقط بر زیرساخت‌های کشورها معادل 461 میلیارد دلار است.

بر اساس این گزارش، خسارت های وارد شده بر بازار سهام و سرمایه گذاری به بیش از 35 میلیارد دلار است زیرا بازارهای مالی 18 میلیارد و 3 هزار دلار خسارت دیده است و سرمایه گذاری های مستقیم بیگانه نیز به میزان 16،7 میلیارد دلار کاهش یافته است.

این مرکز در گزارش خود به داده ها و اطلاعات و گزارش های بانک بین المللی و کمیسیاریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد و دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی امور انسانی و مرکز تجارت جهانی صادر شده است.

از سال 2010 با شروع انقلاب در کشور تونس و سرنگونی رژیم حاکم برآن کشور، مجموعه ای از خیزش‌ها و اعتراض ها کشورهای مختلف عربی را دربرگرفت که در محافل سیاسی و رسانه ای از آن به عنوان بهار عربی یاد می شود.

پربیننده ترین خبرها