نابودی نظام بهداشتی- درمانی یمن درتجاوزعربستان

نابودی نظام بهداشتی- درمانی یمن درتجاوزعربستان
چهارشنبه 25 آذر 1394 - 13:20

العالم - سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه نظام بهداشت و پزشکی یمن به علت تجاوزگری های نه ماهه عربستان سعودی نابود شده است، از ارگان ها و نهادهای بین المللی خواست به کمک مردم یمن بشتابند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از «المسیره نت»، سازمان بهداشت جهانی برای کمک به بخش بهداشت یمن فراخوان فوری منتشر کرد و در آن خواستار ارائه کمک 31 میلیارد دلار برای ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی به حدود 15 میلیون نفر از مردم این کشور شد که به علت تجاوزگری عربستان سعودی دچار خسارت و زیان شده اند.

این سازمان اعلام کرد: پس از آنکه نظام بخش بهداشت و پزشکی یمن به علت تجاوزگری عربستان نابود شد، اکنون نیاز فور یو مبرم به کمک مالی در این خصوص است زیرا میلیون ها نفر که جانشان در خطر است نیازمند دارو هستند.

بر اساس این گزارش، احمد شادول نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن اعلام کرد که از 22 استان یمن 20 استان دچار بحران شده است. ارزیابی ها نشان می دهد که 80 درصد از مردم نیازمند کمک های انسانی است و 15 میلیون نفر نیز از خدمات بهداشتی مناسب محروم اند.

وی افزود: تاکنون 6 هزار نفر از مردم یمن کشته و حدود 28 هزار نفر دیگر زخمی شده اند. از این رو، لازم است همه ارگان ها و نهادها برای کمک به بخش بهداشت این کشور شتاب کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها