انتقاد نماینده عراقی از سفر وزیردفاع آمریکا به عراق

انتقاد نماینده عراقی از سفر وزیردفاع آمریکا به عراق
چهارشنبه 25 آذر 1394 - 18:37

العالم - رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز چهارشنبه ضمن انتقاد از سفر وزیر دفاع آمریکا به بغداد، از وجود دلایلی درخصوص همکاری آمریکا با گروه های تروریستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "حاکم الزاملی" در سخنانی که "سومریه نیوز" آن را منتشر کرد، گفت: سفرهای مکرر شخصیت های رسمی و غیر رسمی آمریکایی به عراق، نتایج مثبتی ندارد و اشغالگران آمریکایی تلاش می کنند با طولانی کردن جنگ علیه تروریسم، برنامه های استعماری خود را در منطقه اجرا کنند.

الزاملی آمریکا را "دولت شر" توصیف کرد و گفت: هدف واقعی آمریکا از طولانی کردن زمان جنگ علیه گروه های تروریستی حفظ امنیت رژِیم صهیونیستی، تجزیه عراق و مصادره منابع نفتی این کشور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که دلایلی وجود دارد که نشان می دهد دولت شرارت(آمریکا) با گروه های تروریستی همکاری و آنها را تقویت می کند تا از میزان پیروزی های ارتش و گروه های مردمی عراق، بکاهد.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا که به ترکیه سفر کرده بود صبح امروز(چهارشنبه) در سفری از  پیش اعلام نشده، وارد بغداد شد.

وزیر دفاع آمریکا با ادعای تشدید حملات علیه گروه تروریستی داعش به کشور ترکیه سفر کرده بود.

کارتر دیروز هنگام شروع  سفر خاورمیانه ای خود، مدعی شد هدف از گفتگو با فرماندهان آمریکایی ارزیابی وضعیت فعلی ائتلاف هوایی مبارزه با داعش و امکان تشدید حملات علیه این گروه تروریستی است.

وی گفت: در این سفر و در هفته ها و ماه های پیش رو از همه کشورهای درگیر به ویژه کشورهای عرب خلیج فارس می خواهم که هر چه که در توان دارند برای مبارزه با داعش به کار بگیرند.

به ادعای کارتر، کشورهای عرب منطقه می توانند سهم بسزایی در ترغیب جوامع سُنی تحت کنترل داعش به مقاومت در برابر قوانین این گروه تروریستی داشته باشند.

انتظار می رود که کارتر در سفر خاورمیانه ای خود با نمایندگان کشورهای عضو ائتلاف دیدار یا مکالمه تلفنی داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها