فقر گریبان صهیونیست ها را گرفته است

فقر گریبان صهیونیست ها را گرفته است
چهارشنبه 25 آذر 1394 - 18:46

العالم - آمار و ارقام حاصل از بررسی شرایط اقتصادی جامعه صهیونیستی بیانگر افزایش فقر در این رژیم است به گونه ای که نوزده درصد خانواده های صهیونیست زیر خط فقر قراردارند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، گزارشگر شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: آماری که رئیس سازمان تأمین اجتماعی در اختیار وزیر رفاه قرار داد بیانگر افزیش فقر در جامعه اسرائیل است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات "شلومو مور یوسف" رئیس سازمان تامین اجتماعی اسرائیل را پخش کرد که در آن گفت: توجه به قشر کارگر بسیار مهم است ما خواستار فقر زدایی از جامعه اسرائیل هستیم.

گزارشگر اسرائیلی یادآور شد: نزدیک 2 میلیون خانوار اسرائیلی زیر خطر فقر بسر می برند و این رقم با توجه به جمعیت اسرائیل بسیار تأمل برانگیز است و این یعنی 19 در صد از خانواده های اسرائیلی و از هر 5 خانوار یک خانواده فقیر هستند. بیش از 20 هزار کودک اسرائیل در خانواده ها محروم زندگی می کنند و از ساده ترین امکانات رفاهی محروم مانده اند.

گزارشگرتلویزونی صهیونیستی گفت: شاخصهای فقر در قشر حریدیم (گروههای مذهبی صهیونیست) بیشتر به چشم می خورد به شکلی که 54% از محرومان اسرائیل این قشر هستند.

این آمار در حالی اعلام شد که وزیر دارایی اسرائیل اتهام های وارده درخصوص کوتاهی وزرات دارایی در فقر زدایی را به وزیر اسبق نسبت می دهد.

"موشه کحلون" وزیر دارایی رژیم اشغالگر گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش نسبت فقردرجامعه کاهش سهمیه کودکان از سوی دولت پیشین است.

"اسحاق هرتسوگ" رئیس گروه مخالف کابینه در مجلس صهیونیستی در این باره گفت: نتانیاهو مسؤول افزیش نسبت فقر در جامعه است و در سال 2013 لطمه بزرگی به مردم اسرائیل زد.

پربیننده ترین خبرها