مقایسه ائتلاف ضد تروریسم سعودی و تولید کننده سیگار!

مقایسه ائتلاف ضد تروریسم سعودی و تولید کننده سیگار!
چهارشنبه 25 آذر 1394 - 19:29

العالم ـ یک نویسنده و روزنامه نگار یمنی تاکید کرد که اقدام عربستان در تشکیل ائتلافی برای مبارزه با تروریسم، شبیه آن است که سازندگان سیگار خود ائتلافی برای مبارزه با دخانیات تاسیس کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عایش نویسنده و روزنامه نگار یمنی در مقاله ای در سایت یمنی پرس می گوید که جهان از سازندگان سیگار انتظار ندارد که تلاشی برای مبارزه با دخانیات بکاربندند بلکه باید کارخانه های خود را تعطیل کنند. در مورد عربستان نیز جهان انتظار دارد که این "نظام"، سیاست هایی را که جوهره عربستان سعودی و نیز جوهره موجودیت تروریسم به شمار می آید، کنار بگذارد.

وی افزود: اینکه عربستان با تروریسم وارد جنگ شود به معنای آن است که ماهیت و جوهره خود را به طور کامل کنار بگذارد و به چیز دیگری غیر ازعربستان سعودی که مردم اینک می شناسند، تبدیل شود.. آیا عربستان می تواند چنین کند؟

عایش تصریح کرد که گمان نمی کنم عربستان چنین کند؛ زیرا اگر اقدام اخیر این کشور از اعتبار برخوردار بود؛ پس بهتر بود که ابتدا یک ائتلاف داخلی برای مقابله با تروریسمی که با ساختار نظام سیاسی و اجتماعی این کشور درهم آمیخته  است، تشکیل دهد قبل از آنکه برای مبارزه با تروریسم جهانی که خود یکی از عوارض تروریسم داخلی به شمار می آید، اقدام کند.

وی تصریح کرد که در کل این اقدام عربستان یک اقدامی موقت است؛ اما جدا از مقاصد شاهزادگان سعودی، به ناچار این اقدام دارای پیامدها و تاثیراتی خواهد بود.

این نویسنده یمنی خاطرنشان کرد که عربستان همواره در این خصوص با سازندگان سیگار شباهت داشت؛ در طول سالهای رشد و گسترش پدیده تروریسم، عربستان دست به اقدام هایی از این نوع برای کاهش فشارهای جهان علیه خود می زد؛ به عنوان نمونه در مورد تروریسم بسیار هشدار می دهد اما به شیوه تولید کنندگان سیگار است که درباره مضرات تولیدات خود هشدار می دهند.

عایش گفت: در ضمن عربستان درمقابل ائتلاف بین المللی اخیر خود برای مبارزه با تروریسم، همچنان تا این لحظه یکی از طرفهای ائتلافی است که با اعضای خود القاعده و داعش تشکیل داده است! این ائتلاف، ائتلاف تجاوزگری به یمن است و هرکسی می تواند عربستان را با این سخن به چالش بکشد که به عنوان مثال حمایت مالی خود را از ابوالعباس فرمانده القاعده در تعز را متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها