عفو بین الملل فعالیت ترکیه علیه پناهندگان را افشا کرد

عفو بین الملل فعالیت ترکیه علیه پناهندگان را افشا کرد
چهارشنبه 25 آذر 1394 - 22:34

العالم ـ سازمان عفو بین الملل از برخی اقدام های ترکیه در باره بازداشت دهها تن از پناهندگان سوری به صورت غیرقانونی و اعمال فشار بر آنها برای بازگشت به "مناطق درگیری" پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل در گزارش خود تحت عنوان " نگهبان اروپا"، امروز(چهارشنبه 16 دسامبر)، اعلام کرد که مقام های  ترکیه، مهاجران را به مراکز بازداشتی که هیچ ارتباطی با جهان خارج ندارد، منتقل می کنند. همچنین گزارشهایی در باره بدرفتاری از جمله کتک زدن مهاجران توسط ماموران ترکیه ای وجود دارد.

سازمان عفو بین الملل با تاکید بر اینکه بیش از 100 مورد کوچاندن مهاجران به عراق و سوریه ثبت کرده است، تصریح کرد: این نگرانی وجود دارد که تعداد واقعی بسیار بیش از این آمار باشد و شامل موارد کوچاندن افراد به افغانستان نیز شود.

این سازمان حقوق بشر تصریح کرد که برخی حمایتهای مالی اروپایی آشکارا برای ساخت مراکز بازداشت هزینه می شود که در آنها تجاوزاتی به حقوق پناهندگان صورت میگیرد.

از سوی دیگر یک مسئول عالی رتبه در ترکیه با تکذیب این مساله، تاکید کرد که کمتر از یک درصد از سوری ها با محدودیتهایی در تحرکات خود روبرو هستند.

از زمان شروع جنگ در سوریه در سال 2011، ترکیه حدود 2.2 میلیون پناهنده سوری را پذیرفته است و علی رغم آنکه صدها هزار نفر عازم کشورهای عضو اتحادیه اروپا شدند؛ اما ترکیه همچنان بیشترین آمار پناهندگان در جهان را داراست.

اتحادیه اروپا و آنکارا در ماه گذشته به توافقی دست یافتند که به موجب آن، در صورتی که ترکیه نفوذ مهاجران را کاهش دهد، اتحادیه اروپا کمکهایی به میزان 2.3 میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد و این علاوه بر مزایای دیگری مانند لغو روادید برای شهروندان ترک است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها