تلاش عربستان برای شکست گفتگوهای صلح یمن

تلاش عربستان برای شکست گفتگوهای صلح یمن
پنج‌شنبه 26 آذر 1394 - 13:51

احزاب و تشکل‌های سیاسی یمنی اقدام متجاوزان و مزدوران آنها را در نقض آتش بس اعلام شده محکوم کردند و این اقدام را تلاشی از سوی عربستان برای به شکست کشاندن مذاکرات صلح دانستند.

به گزارش پایگاه خبری العالم هنوز چند ساعت از اجرای آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل همزمان با آغاز مذاکرات ژنو 2 بین طرفهای یمنی نگذشته بود که متجاوزان سعودی و مزدوران آنها در داخل یمن با حمله های پراکنده به مناطق مختلفی از استانهای حدیده و حجه و صعده و پیشروی مزدوران در استانهای مأرب و تعز آن را نقض کردند.
حسین زید بن یحیی از فرماندهان حراک جنوبی به شبکه خبری العالم گفت: متجاوزان سعودی-امریکایی و مزدوران آنها تا جایی که بتوانند سعی می کنند مانع توافق صلح شوند زیرا امضای توافق صلح، پرده از نقشه های متجاوزان برای یمن برمی دارد، آنها در تمام اقدامات و رفتارهای دشمنانه خود، یمن را که پس از انقلاب 21 سپتامبر از اشغال و قیمومیت آزاد شد، هدف قرار داده اند.
احزاب سیاسی یمن این تجاوزات را محکوم کرده و آن را تلاشی برای به شکست کشاندن مذاکرات صلح و جلوگیری از رسیدن به راه حل مسالمت آمیز دانستند و تأکید کردند که سازمان ملل باید به وظایف خود عمل کرده و با صدور قطعنامه، عربستان را ملزم به توقف تجاوزات خود کند تا شرکت کنندگان در مذاکرات فرصت پیدا کنند به نتایج مثبتی برسند.
حسن زید، دبیر کل حزب الحق به شبکه خبری العالم گفت: تا وقتی که مکانیسمی برای نظارت بر آتش بس وجود نداشته باشد و تا وقتی که یک قطعنامه بین المللی الزام آور از سوی سازمان ملل صادر نشود آنهم نه به درخواست منصور هادی، مذاکرات ژنو بی معنی است.
ارتش یمن و کمیته های مردمی پیش از این پایبندی خود را به آتش بس نشان داده بودند اما پایبندی آنها مشروط به پایبندی طرف متجاوز جنگ است. ارتش در مقابل تجاوز دشمن بیکار نمی نشیند و حوادث امروز و مقابله ارتش یمن با مزدوران در برخی مناطق، این حقیقت را ثابت کرد.
شکست مذاکرات در ژنو 1 ناشی از عدم جدیت حکومت عربستان در توقف تجاوزات و بازگشت به روند سیاسی بود و امروز د ر ژنو 2 همین موضوع تکرار می شود و این بدان معناست که ناظران باید منتظرهمان نتایج باشند. 

پربیننده ترین خبرها