پوتین: جنگنده‌های ترک حالا اگر می‌توانند، پرواز کنند! +فیلم

پنج‌شنبه 26 آذر 1394 - 16:39

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، جنگنده های ترکیه در گذشته همواره به آسمان سوریه تعرض می کردند، اما اگر می‌توانند، حالا چنین کاری را امتحان کنند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولادیمیر پوتین که ظهر پنجشنبه در نشست خبری سالانه خود در کرملین و در برابر صدها خبرنگار سخن می گفت، در آغاز سخنان خود با عباراتی تند، اقدامات سران آنکارا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ترکیه پس از سرنگون کردن جنگنده روسی، به جای تماس با ما، به بروکسل (مقر ناتو) پناه برد و همپیمانان خود را در انفعال قرار داد.
پوتین سپس در تهدیدی تلویحی به هدف قرار دادن اشیاء پرنده در آسمان سوریه، گفت: ترکیه از این کار چه دستاوردی داشت؟ واقعا چه توقعی داشتند؟ می خواستند ما فرار کنیم؟! روسیه کشوری نیست که از معرکه بگریزد؛ بر عکس.. نیروها و تجهیزات خود را در سوریه زیادتر کردیم.. سامانه های موشکی «بوک» و «اس-400» در سوریه مستقر شده و آسمان این کشور را کاملا تحت پوشش قرار داده است. ما قبلا در سوریه سامانه پدافندی نبرده بودیم، اما حالا جنگنده های ترک اگر می توانند، پرواز در آسمان سوریه را امتحان کنند!

پوتین ادامه داد: برخی از هماهنگی ترکیه با طرف ثالث برای این اقدام سخن می گویند؛ نمی دانم.. اگر ترکیه کشوری است که می تواند آمریکا را در منطقه ای از جهان به تله بیندازد، من نمی دانم!

این جملات پوتین با تشویق حاضران همراه شد.

پوتین افزود: ملت ترکیه همچون گذشته، دوست و شریک ما هستند، اما افقی برای آشتی با سران و دولت ترکیه نمی بینم.

موضعمان درباره سوریه تغییر ناپذیر است
رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: روسیه هرگز نمی تواند بپذیرد که کسی از خارج سوریه درباره تعیین افراد حاکم بر این کشور دخالت کند و موضع ما در این خصوص، تغییر ناپذیر است.
به گفته پوتین، چنین امری کاملا با عقل سلیم و قوانین بین المللی در تعارض است.

برای دریافت فیلم، پس از راست کلیک روی آیکن دانلود، گزینه SAVE LINK AS را انتخاب کنید .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها