سرنوشت نماینده‌ای که رابطه اردوغان با داعش را فاش کرد

سرنوشت نماینده‌ای که رابطه اردوغان با داعش را فاش کرد
پنج‌شنبه 26 آذر 1394 - 16:57

دادستانی کل ترکیه از یک نماینده پارلمان به علت فاش کردن ارتباط دولت متبوعش با داعش بازجوئی می کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اِرِن اِردِم" نماینده حزب جمهوریخواه خلق در پارلمان ترکیه در مصاحبه با روسیا الیوم گفته بود که داعش سال 2013 مقدار زیادی گاز سمی سارین از دولت آنکارا دریافت کرده بود.
روسیا الیوم به نقل از رسانه های ترکیه گزارش داد: پارلمان ترکیه شاید مصونیت پارلمانی اردم را لغو کند و اگر چنین شود، دادستانی کل پرونده ای برای وی به اتهام "خیانت" باز خواهد کرد.
اردم در افشاگری های خود گفته بود: مواد سلاح های شیمیایی از ترکیه به سوریه منتقل و در 2 پایگاه داعش انبار شد و ما مدارکی مکتوب برای اثبات ادعای خود در دست داریم. دادستان کل وقت ترکیه در سال 2013 تحقیقاتی را درباره انتقال گاز سارین به سوریه آغاز و تعدادی مظنون را بازداشت کرد ولی بازداشتی ها یک هفته پس از عزل دادستان کل آزاد شدند و با گذشتن از مرزها به سوریه رفتند.
اردم خاطرنشان کرده بود: با بررسی لایحه اتهامات بازداشتی های سال 2013 می توان به جزئیاتی درباره نحوه انتقال گاز سارین از ترکیه به سوریه، کارگاه ساخت مواد سلاح های شیمیایی، نوع کامیون های حامل این مواد و زمان انتقال مواد مزبور دست پیدا کرد. لایحه اتهامات شامل مدارکی کامل بود ولی افراد بازداشت شده با وجود مدارک مستدل علیه آنها برای اثبات جرم، آزاد شدند.
نماینده پارلمان ترکیه گفته بود: ادعا می شود که نیروهای دولت سوریه از گاز شیمیایی سارین استفاده کردند ولی من معتقدم که این نیروها چنین ماده خطرناکی را به کار نبردند و فقط مهاجمانی که به منطقه غوطه حمله کرده بودند، از این گاز استفاده کردند. آنگونه که من می دانم، مسوولان ترکیه پرونده گاز سارین را بستند تا دولت سوریه را به استفاده از این گاز متهم کنند.
اردم افزوده بود که مواد اصلی سلاح های شیمیایی در اروپا خریداری و به ترکیه و از آنجا به سوریه منتقل شد و غرب به خوبی می داند که عامل اصلی حملات شیمیایی در سوریه کیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها