آلمانیِ جداشده از داعش، هشدار داد

آلمانیِ جداشده از داعش، هشدار داد
پنج‌شنبه 26 آذر 1394 - 22:46

یک تروریست آلمانی پشیمان و بازگشته به کشورش، درباره خطر گروه تروریستی داعش و احتمال حملات این گروه در آلمان و اروپا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک آلمانی که به جمع تروریست های داعش در سوریه پیوسته بود، بعد از بازگشت به کشورش گفت که داعش برای افزایش تعداد عناصر خود و اجرای حملات تروریستی در آلمان و اروپا تلاش و برنامه ریزی می کند.

بر اساس این گزارش، "هاری" جوان 27 ساله آلمانی که بهار 2015 به سوریه رفته بود، بیستم ژوئیه 2015 پس از فرار از گروه تروریستی داعش و بازگشت به آلمان، بازداشت شد.

وی گفته است که دیگر تحمل خشونت های گروه مسلح داعش را نداشته است.

نشریه " دیراشپیگل " آلمان به نقل از این جوان آلمانی نوشت که پس از بازگشت به آلمان، اطلاعات مهم و حساسی را درباره گروه تروریستی داعش دراختیار مسئولان کشورش قرار داده است.

در هفدهم نوامبر گذشته و فقط چند روز پس از حملات تروریستی پاریس که 130 کشته برجای گذاشت، پس از ابلاغ مسئولان اطلاعاتی فرانسه به مسئولان آلمانی درباره حمله انفجاری در ورزشگاه فوتبال در هانوفر، نیروهای آلمانی یک ساعت و نیم قبل از بازی دوستانه تیم ملی فوتبال آلمان و هلند که قرار بود آنجلا مرکل صدراعظم آلمان نیز در ورزشگاه حضور یابد، ورزشگاه را تخلیه کردند.
مسئولان آلمانی یک خودروی امدادی مملو از مواد منفجره را نزدیک این ورزشگاه پیدا کردند.

این عضو سابق گروه تروریستی داعش گفته بود در زمان تهیه اولین فیلمی که داعش در ماه اوت 2015 به زبان آلمانی تهیه کرده بود، و عناصر مسلح به اجرای حملات تروریستی در آلمان و اتریش و انتقام جویی از آنجلا مرکل صدر اعظم این کشور برای ریختن "خون مسلمانان در افغانستان" هشدار داده بودند، در صحنه فیلمبرداری حاضر بوده است.

وزیر امور خارجه آلمان گفته بود که حدود 760 تبعه آلمانی به گروه تروریستی داعش پیوسته اند که از میان آنان ، 200 نفر به آلمان بازگشته و 120 نفر در درگیری ها کشته شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها