قاهر یمنی ها بازهم آتش به تجمع سعودی ها زد

قاهر یمنی ها بازهم آتش به تجمع سعودی ها زد
جمعه 27 آذر 1394 - 09:53

العالم - ارتش یمن و کمیته های انقلابی با موشک قاهر یک، تجمع نظامی در منطقه الخباش در نجران عربستان سعودی را هدف قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش یمن و کمیته های انقلابی با موشک قاهر یک، یمنی ها اعلام کردند که شلیک این موشک در پاسخ به نقض آتش بس از سوی متجاوزان سعودی و مزدوران آنان بود.

آنان همچنین یک پایگاه محل استقرار نظامیان مزدور با تابعیت های مختلف را که اخیرا عربستان برای حمایت از مرزها و مناطق داخلی خود به کار گرفته است، هدف قرار دادند.

منابع آگاه ارتش و کمیته ها با اشاره به تلفات زیاد مزدوران؛ تهدید کردند  در صورت عدم پایبندی عربستان سعودی به آتش بس و ادامه  تجاوزات بی وقفه اش؛ واکنش های بیشتری نشان خواهند داد.

خبرنگار شبکه العالم در یمن از کشته شدن چهار نفر از اعضای شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر خبرداد که در صدد پیشروی به المرور و حبیل سلمان در تعز بودند.

افراد کشته شده یک آمریکایی اصالتا پاکستانی موسوم به جاوید الطاف خان، یک ایتالیایی موسوم به ابیتی کاربونی و مازولو کنیاتی و رواندی ساموئل ریبوتاتانا از آفریقای جنوبی بودند.

درهمین حال ارتش و کمیته های مردمی یمن اعلام کردند که آزادی سیصد مزدور سعودی گروه هادی در چارچوب تلاش کمیته های قبیله ای و حقوقی بوده و هیچ ارتباطی به مذاکرات جاری سوئیس ندارد.

افراد آزاد شده از ساکنان لحج و عدن واقع در جنوب یمن، در درگیریهای ماههای اخیر اسیر شده بودند.

"محمد علی الحوثی " رئیس کمیته عالی انقلاب در مراسم استقبال از اسرای آزاد شده ارتش و کمیته های مردمی در عملیات تبادل اسرا؛ از قهرمانی و جانفشانی آنان قدردانی و بر ادامه مبارزه برای پیروزی و اخراج متجاوزان تاکید کرد.

"صالح الصماد" رئیس شورای سیاسی جنبش انصار الله نیز درباره مذاکرت جاری در سوئیس تاکید کرد خوش بینی درباره این مذاکرات فقط  برای فریب دادن  مردم و ارتش است.

وی در بیانیه ای با انتقاد از موضع محافل بین المللی درخصوص نقض آتش بس توسط متجاوزان، نسبت به روش تجاوزکارانه عربستان  و عدم پایبندی آنان به توافق ها هشدار داد.

وی افزود: ادامه حملات هیچ شکی باقی نگذاشته که متجاوزان با سوء استفاده از شرایط در صدد اجرای طرح های خود هستند که پیش از این درتحقق آن ناکام مانده بودند.

وی درپایان گفت: عربستان در آتش  تجاوزش خواهد سوخت و مردم یمن در نهایت پیروز می شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها