شکایت عراق از ترکیه دردستورکار امروز شورای امنیت

شکایت عراق از ترکیه دردستورکار امروز شورای امنیت
جمعه 27 آذر 1394 - 13:37

العالم- مقام های عراقی اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز( جمعه) قرار است برای بررسی شکایت آنان در باره ورود غیر قانونی نظامیان ترکیه به شمال عراق جلسه تشکیل دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدرالعبادی نخست وزیرعراق گفت: عراق همچنان به تلاش برای حفظ حاکمیت خود ادامه می دهد و پیگیر شکایتش به شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب است.

العبادی افزود : ما از شورای امنیت خواسته است که قطعنامه ای صادر کند که براساس آن ترکیه نیروهایش را از شمال عراق خارج کند.

وی گفت: امیدواریم که این قطعنامه صادر شود و این در حالیست که جامعه جهانی از عراق در دفاع از حق حاکمیت خود حمایت گسترده می کند.

پارلمان عراق روز چهارشنبه هفته گذشته قطعنامه ای در محکومیت مداخله آنکارا در امور داخلی عراق را با آرای نمایندگان این کشور تصویب کرد.

نمایندگان پارلمان عراق از دولت خواستند تدابیر لازم را در برابر این مداخله آنکارا اتخاذ کند.

مردم شهرها و مناطق مختلف عراق هم درروزهای گذشته با برگزاری تظاهرات و تجمع برلزوم خروج فوری نیروهای ترکیه از خاک کشورشان تاکید کردند.

ترکیه چهاردهم آذرماه بدون اطلاع مقام های عراقی، بیش از 100 نظامی خود را به همراه ده ها تانک درقالب یک هنگ زرهی به اطراف شهر "موصل" در شمال عراق اعزام کرد.

 

پربیننده ترین خبرها