همکاری منظم سازمان اطلاعات آلمان با سوریه

همکاری منظم سازمان اطلاعات آلمان با سوریه
جمعه 27 آذر 1394 - 17:35

یک روزنامه "بیلد" آلمان به نقل از منابع آگاه نوشت، سازمان اطلاعات آلمان همکاری و تبادل نظر با سازمان اطلاعات سوریه را از سر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هراس از حملات تروریستی و بازگشت تروریست ها، سازمان های اطلاعاتی اروپایی را به همکاری فوری و نزدیک با دولت قانونی سوریه واداشته است و مأموران این سازمان ها برای سفر به دمشق از یکدیگر پیشی می گیرند. در این باره روزنامه "بیلد" چاپ آلمان در شماره روز جمعه خود نوشت: مأموران سازمان اطلاعات خارجی آلمان به طور منظم در سفرهایی به دمشق، با همتایان سوری خود ملاقات می کنند.
این روزنامه افزود: دو سازمان اطلاعاتی آلمانی و سوری به منظور مبارزه با تروریسم با یکدیگر اطلاعات مبادله کرده و همچنین کانال های تماس با مسئولین دمشق به منظور بررسی حالت های استثنایی مانند سرنگون شدن جنگنده های آلمان یا تیراندازی به آنها بر فراز سوریه، بررسی شد.  
بیلد می افزاید: برلین به این منظور خواهان گشایش دفتر تماس دائمی خود در پایتخت سوریه در سریع ترین زمان ممکن است و چه بسا برای این کار از ساختمان سفارت آلمان در دمشق که اکنون بسته است، استفاده شود.  
دولت آلمان قصد دارد ژانویه 2016 تصمیم نهایی خود درباره این موضوع را اعلام کند، اما مقامات برلین همچنان از ارائه توضیحات در این زمینه خودداری می کنند.

پربیننده ترین خبرها